IMac herkent harde schijf niet meer

Mijn iMac herkent mijn externe harde schijf niet meer nadat ik per ongeluk mijn iMac uit heb gezet tijdens het maken van een backup. Hoe los ik dit probleem op?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    via app op jouw Mac, Schijfhulpprogramma > schijf EHBO.
  • waar moet ik dat zoeken op mijn iMac (ik heb geen smartphone o.i.d.) ik heb Engelse syteemsoftware. weet je hoe het in het Engels heet?
  • waar moet ik dat zoeken op mijn iMac (ik heb geen smartphone o.i.d.) ik heb Engelse syteemsoftware. weet je hoe het in het Engels heet? Disk Utility. heet het
  • ik heb disc utility inmiddels gevonden, maar ook daar wordt de externe harde schijf niet door herkend. Wanneer ik de externe harddisk aansluit wil disc utility niets inladen, hij blijft gewoon hangen in het laadproces. Haal ik de externe hard schijf los, dan laadt hij keurig de interne harde schijf van mijn computer in.... wat nu?
  • Mijn iMac herkent mijn externe harde schijf niet meer nadat ik per ongeluk mijn iMac uit heb gezet tijdens het maken van een backup. Hoe los ik dit probleem op?



    ik heb disc utility inmiddels gevonden, maar ook daar wordt de externe harde schijf niet door herkend. Wanneer ik de externe harddisk aansluit wil disc utility niets inladen, hij blijft gewoon hangen in het laadproces. Haal ik de externe hard schijf los, dan laadt hij keurig de interne harde schijf van mijn computer in.... wat nu?


    m soort van herkenbaar ik heb een usb stick en een externe aardeschijf van intenso de extreme aardeschijf kwam ik verongelijk tegenaan ofzo met het kabeltje verkeerd verwijderd de usb stick op een bepaalde manier ook

    ik hoop dat je geluk hebt ik weet er ook niet alles van en snap dat ook niet ik ben ook gewoon een gebruiker. maar ik kwam er achter het lijkt bij mij dat die toen in een "soort uit stand staat "hij is er wel maar ook weer niet meer in een uitstand. hoe dat precies werkt weet ik niet

    ik heb dat met een truckje omdat die bij mij iets aangaf schijf is bezig ofzo ik weet niet maar goed met wat gezoek op internet kwam ik wat tegen. zoiets was het maar dat wou ook niet echt ja hij kon er wat mee maar was er nog niet toen deed ik iets van stop of exit ik weet niet echt meer precies ik dacht wat uitvogelen dat ging mij redelijk af maar het is wel boven mijn pet.

    https://www.amsys.co.uk/disk-utility-tip-fix-couldnt-unmount-disk-errors/

    daarom wat erover. het lukte me een paar keer ik gebruik die externe hardeschijf niet vaak meer omdat het me al een paar keer gebeurd is. of ik was wel de gegevens kwijt of niet maar omdat die daarna geformatteerd moest worden

    hij deed het nog wel als externehardeschijf zoals normaal

    de usb stick is uiteindelijk aan zijn einde gekomen omdat die dacht dat het een kaartlezer ofzo was vreemd.
  • Bedankt voor je reactie. Ik moet heel eerlijk zeggen dat dit verhaal voor mij niet helemaal te volgen is. Dit lijkt te gaan op en schijf die nog bezig is, maar ik heb mijn schijf inmiddels al lang losgekoppeld gehad, dus het lijkt me dat die niet meer bezig is.... Kan iemand me deze procedure inzichtelijk maken?
  • March 2018 aangepast
    alsje snap ik, ik dat had ik toen ook ik snap dat zelf ook niet helemaal hoe dat werkte
  • mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Heeft nog iemand een idee hoe ik mijn iMac mijn externe harde schijf weer kan laten herkennen? Of zit er niks anders op dan ene nieuwe harde schijf kopen?
Log In of Registreer om te reageren.