Kan FileVault niet inschakelen

Ik kan de FileVault niet inschakelen. Ik krijg de melding dat ik daartoe geen autorisatie heb, ondanks dat ik als beheerder ben aangemeld. Iemand enig idee hoe ik dat kan verhelpen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Om dit heel gemakkelijk op te lossen kan je een 2de gebruiker aanmaken met beheerdersrechten en dit inschakelen. Vervolgens die gebruiker wissen. Verder kan je de computer eens herstarten en PRAM reset uitvoeren. Of je computer eens controleren met Schijfhulpprogramma. Mocht het nog niet helpen dan kan een herinstallatie van macOS een laatste redding zijn.

    Als FileVault is ingeschakeld kan het enkele uren duren voor het effectief ook actief is omdat de computer de schijf en de bestanden er op moet versleutelen.

    Net omdat versleutelen raad ik aan om FileVault niet in te schakelen. Mocht je schijf ooit crashen of je bent jouw wachtwoord vergeten kan je nooit meer aan jouw gegevens. Het is dan ook een functie die enkel interessant is voor computers met veel gevoelige data. FireWall daarentegen moet je wel inschakelen.
  • Dank voor het advies. 2e gebruiker met beheerrechten heeft geholpen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.