Hoe installeer ik mijn Time Machine opnieuw in mijn Mac

Beste forum leden.
Mijn Mac is enige tijd geleden opnieuw geïnstalleerd, nu kom ik er pas achter (77 jaar ) dat mijn time machine niet meer werkt. Ik heb via het hulpprogramma geprobeerd dit te herstellen maar als ik mijn password dan ingeeft pakt hij die niet.
Weet een van de forumleden op welke wijze ik dit wel opnieuw kan installeren
Vriendelijke groeten
Arnold

Reacties

  • Niet via hulpprogramma's maar via Systeemvoorkeuren kun je het aan en uitzetten, maar om het slotje te openen moet dan wel het [juiste] wachtwoord weten...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet eerst de Time Machine verwijderen uit je instellingen. Vervolgens kan je de schijf gaan Wissen nadat je hem eerst ontgrendeld/geactiveerd hebt in Schijfhulpprogramma. Is deze gecodeerd dan moet je inderdaad het wachtwoord weten. Zonder lukt dit zowiso niet. Klik zeker op het (totaal)volume in Schijfhulpprogramma en niet op een partitie.

    Maar mocht dit nog niet werken. Laat het zeker weten, dan gaan we het oplossen door via Terminal het stap voor stap te gaan opzoeken en te wissen.
  • Beste Leonard & Quiten: Mag ik jullie heel hartelijk danken voor de eenvoudige uitleg en wijze waarop ik mijn Appel Time Machine weer heb weten te installeren.
    Geweldig omdat ik zelf niet genoeg kennis hiervan heb, en ik er eigenlijk gezegd een hard hoofd in had.
    Leuk dat ik via Appeltips dit kon doen,ook wil ik jullie bedanken voor de geweldige site ik lees dagelijks met plezier de nieuwe tips hulde
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heel erg leuk om te horen en zeker het nieuws dat je met succes jouw Time Machine hebt weten te installeren. Hierbij het slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.