VIDEO_TS overzetten naar m4v

Hoe kan ik oude video's (gemaakt op PC) overzetten naar m4v formaat? Per film zie ik in de Finder een map met verschillende files - zie bijlage. Geen idee hoe ik dit moet aanpakken!


Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Hier komt het programma’tje HandBreak goed van toepassing.
  • Heb het gevonden op internet, met een positieve beoordeling van ComputerIdee. Gelukkig maar, want ik ben altijd wat voorzichtig met 'gratis' software van internet - ik download bij voorkeur alleen uit de AppStore. Maar ik ga dit proberen; alvast bedankt, Quinten!
  • March 2018 aangepast
    Met alle instellingen standaard gelaten (want ik heb geen idee...) gelukt met Handbrake!


    (Edit: Bijkomende vraag)
    Inmiddels heb ik alle filmpjes als "Thuisvideo's" in iTunes staan en ze spelen prima af op de televisie met AppleTV. Ik kan de bestanden echter niet vinden in de Finder, ook niet met Spotlight - op de exacte bestandsnaam. En dat is wel nodig want ik wil er nog een reservekopie van maken in de cloud. Enig idee?
  • QuintenQuinten    Moderator
    March 2018 aangepast
    Je kan in iTunes met de rechtermuisknop op het filmpje klikken in jouw Thuisvideo's, daar kies je voor Toon in Finder. Deze opent in de volgende map: ~/Music/iTunes/iTunes Media/Home Videos/
Log In of Registreer om te reageren.