Frameworks en componenten van onbekende oorsprong

Hoi, Ik tokkel nu al een jaar of 3 op een macbook (ik wil nooit nog een andere dan mac) maar ik had een tijd geleden te maken met allerlei spoken. Mijn macbook deed raar, veranderde zomaar van instellingen, schakelde de gastgebruiker in e.d. ...
Tegelijkertijd werd ik in het echte leven belasterd en liep er meer mis dan je kan denken en waardoor ik heel erg alert geworden ben. Jullie willen niet weten hoe vaak ik allerlei files heb zitten wissen om dan tot de ontdekking te komen dat mijn macbook niet meer opstartte. :D Gelukkig bestaat er dan apple support.

Dat even als inleiding...
Om niet helemaal gek te worden heb ik besloten om via zelfstudie wat meer diepte te leren over het leukertje hier op mijn schoot.
En nu komt de vraag;
Is het normaal dat ik na een clean install in mijn systeemoverzicht frameworks en componenten zie die niet van Apple afkomstig zijn, sterker nog, van onbekende oorzaak.


Ik heb vandaag gekozen voor Sierra ipv High Sierra, maar met High Sierra heb ik dat ook..


Reacties

  • Oh ja, en mijn sleutelhanger Locale Onderdelen kan niet meer dicht, hoe vaak ik ook herinstalleer.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je een clean install gedaan met terug zetten van een TimeMachine?
    Alsook je kan altijd MalwareBites installeren, die zal jouw mac grondig controleren zonder enig erg. Apps als MacKeeper daarentegen zijn net kwaadaardig.
  • Niet met Time Machine, op het ogenblik van die schermafbeeldingen hierboven had ik nog niets teruggezet, alleen enkele instellingen naar mijn hand gezet.
    MalwareBites heb ik ook al gehad, vindt niets. Ik vind het raar, ik kan ook niet alles wissen met een clean install, er blijft altijd de Os X base disk die meerdere untitled volumes heeft en files met datums van lang voor ik deze macbook air had..
    Mijn eerste mac was een macbook pro en daar had ik eens per ongeluk ook die recovery gewist. Nu wil ik ze wissen en het lukt niet.
Log In of Registreer om te reageren.