optimaliseren en terughalen van volledige resolutie om te kunnen bewerken van grotere fotobestanden

Mijn macbook pro ( 256 gb ) is bijna vol ( na opschonen ) omdat ik al mijn foto's en video's van andere externe schijven en oude laptops heb bin nen gehaald. Ik begrijp dat optimaliseren nu een optie is waarbij mijn volledige resolutie in de cloud gaat ( ik heb 250 gb ) en een lage resolutie overblijft op de Mac. Mijn zorg is nu het terughalen uit iCloud. Stel dat ik een heel foto- en videojaar wil gaan bewerken en mijn volledige resolutie nodig heb ( in Mac of Lightroom ) kan dit dan en zo ja hoe???

Reacties

  • Bij het bewerken wordt de volledige foto binnengehaald uit de cloud en locaal opgeslagen. Op een bepaald moment, afhankelijk van de beschikbare ruimte op de Mac en de datum laatste bewerking, wordt de locale foto weer tot kleiner gereduceerd. In de cloud staat altijd de volledige versie.
  • Dank je wel voor je reactie berenddvy. Het lijkt dus geen enkel probleem te geven bij het terughalen
    Ik vind het eng al die foto's te optimaliseren. Heb jij dit zelf al eens gedaan met een heel grote hoeveelheid van 145 GB? en vervolgens bv weer 20 GB gedownload vanaf de cloud naar de Mac om te bewerken?
  • Ik heb ervaring met een fotobibliotheek van ruim 400GB en het werkt vlekkeloos. Nogmaals, je gehele bibliotheek staat volledig, dus in ware grootte, in de cloud. Zoveel als de ruimte op je Mac toelaat zullen de recentste en laatst geopende foto’s op volledige grootte worden opgeslagen. Indien nodig zullen deze foto’s weer worden verkleind. Dit gebeurd allemaal geheel automatisch en (niet geheel onbelangrijk) betrouwbaar!! Dit laatste overigens uitsluitend op basis van eigen ervaring.
Log In of Registreer om te reageren.