dvd overzetten naar mijn mac

Ik wil een aantal films die op dvd's staan overzetten naar mijn Mac.
Echter in mijn nieuwe Mac kan ik geen dvd meer rechtstreeks inbrengen.
Over de externe DVD speler van Apple lees ik nogal wat negatieve verhalen over een slecht werkend apparaat.
Kan iemand mij advies geven?
Bij voorbaat dank.
Jos

Reacties

  • Ik had met mijn iMac een beetje hetzelfde probleem en heb een LG externe DVD-brander gekocht [online] voor €22,00 en daar ben ik uiterst tevreden mee.
  • QuintenQuinten    Moderator
    De dvd lezer van Apple kan inderdaad geen Blueray dvd’s lezen en vaak vergeet men dat.
    Mocht je nog een oude Mac hebben met CD/DVD lezer dan kan jouw Mac deze delen in het netwerk.
    Meer info vind je op deze link terug https://www.appletips.nl/een-superdrive-cddvd-delen-met-andere-macs/
  • Dag Leonard,
    Begrijp ik het goed dat je deze LG externe DVD brander kan aansluiten op de Mac en zo de DVD inhoud kan overzetten naar de Mac?

    Dag Quinten,
    Ik heb inderdaad nog mijn oude Mac met interne DVD aansluiting/lezer. maar het is eigenlijk te gek voor woorden, dat het probleem zo moet/kan worden opgelost.
    Maar in ieder geval bedankt voor je advies. Ik ga het proberen.
  • Dag Jos, Ik heb het net even geprobeerd en het lukte... ik gebruik hem zelf alleen om mijn CD's in de Mac te spelen; hij heeft slechts 1 USB kabeltje, dus hij moet direct in de Mac of zoals bij mij in een hub met voeding.
Log In of Registreer om te reageren.