Bij opstellen mail wordt de bijlage verwijderd na gebruik van entertoets

Wanneer ik in Mail een bericht opstel en één of meerdere bijlagen toevoeg dan worden de bijlagen uit het bericht verwijderd.
Dit gebeurt wanneer ik de naam van de ontvanger ingeef en daarna een "enter" geef.
Gebruik ik de tab toets na het ingeven van de naam dan blijft de bijlage in het bericht staan.

Het gebruik van de enter toets gaat bijna automatisch en dus gebeurt het regelmatig dat een bericht ongewild zonder bijlage verzonden wordt.
In mijn beleving is dit iets van de laatste tijd (1 a 2 jaar) vroeger gebeurde dit niet.

Is dit via een instelling op te lossen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens aangeven van en naar welke mail provider je de mail stuurt (alles na de @)
  • Ik stuur vanaf @verkeerstraining.nl en @riechelman.nl
    De domeinnamen worden gehost door Vimexx.
  • O ja, het het betreft alle mailadressen waar ik naar toe stuur.
    De bijlage wordt namelijk al in Mail verwijdert op het moment dat ik de entertoets gebruikt. Van verzenden is op dat moment nog geen sprake.
  • RobR, ik heb het even getest, maar bij heeft de entertoets hetzelfde resultaat. Nooit geweten, ik werk namelijk altijd met de TAB toets bij het invullen van de velden. Wel een beetje vreemd van OSX.
  • Ja inderdaad. Zelf ben ik gewent aan de entertoets en dus met regelmaat verstuur ik een berichtje onbedoeld zonder bijlage. Privé niet zo erg, maar zakelijk is dat erg knullig.
    Kun je natuurlijk beargumenteren dat ik eerst moet controleren maar lastig is het wel. Eens kijken of ik ook de tabtoets er ingesleten krijg.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @RobR, heb jij een iMac met een toetsenbord dat een nummeriek gedeelte heeft?
  • Quinten, ik zowel een draadloos toetsen bord als een bedraad toetsenbord met numeriek gedeelte. Het "probleem" doet zich echter met beide toetsenborden voor.
    Op mijn mac air doet het probleem zich niet voor. Dat heb zojuist getest. Wist dit niet trouwens. Dus kennelijk ligt het niet aan software.
  • QuintenQuinten    Moderator
    en welke enter toets druk je. Die onder de backspace toets of die bij het nummeriek gedeelte. Beide zijn eigenlijk een enter. Maar bij tekst schrijven is de ene een zachte enter en de andere een harde enter.
  • Ik gebruik de entertoets onder de backspace. Dus NIET van het nummeriek gedeelte.
Log In of Registreer om te reageren.