Schermafbeelding op bureaublad erg vreemd

Na een schermafbeelding gemaakt te hebben en deze hierna wil openen via het bureaublad is deze niet te zien. Plaats ik hem echter in een email bericht dan is de weergave correct. Werk momenteel met de bèta versie 10.13.4 (17E139j) Heeft iemand hetzelfde probleem?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    February 2018 aangepast
    Ja, dat is een zware bug in macOS Beta 10.13.4 Build 17E139j. Ik heb een bug report ingediend op de Apple Bug Reporter (Bug ID 36862316). Misschien moet jij dat ook maar eens doen. Er loopt ook een topic over dit probleem op het Apple Developer Beta Forum.

    Kijk ook eens even na of de schermafbeeldingen in PNG formaat zijn en niet in JPG formaat.




  • Hallo timosha, inderdaad zijn de afbeeldingen in PNG formaat en dat zie je pas als jeer op klikt om het te openen. Bedankt voor de melding!
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik ontving het onderstaande bericht van Apple Developer Relations:


  • Timosha, bij de laatste update heb ik gemerkt dat het probleem niet meer aanwezig is. Heb nu de beta 17E150g.
  • timoshatimosha    Moderator
    Build 17E150g werd speciaal uitgebracht om dit probleem op te lossen. Ik citeer uit de release notes:
    Fixed an issue that may have resulted in corrupted pictures, Preview opening to solid red or solid blue, missing controls in QuickTime player, missing icons in the menu bar, or the failure to highlight items in Microsoft Office.
Log In of Registreer om te reageren.