eigen Mail adres "in verstuur" adres verwijderen uit voorkeuze

February 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
ik heb nog een skynet email adres dat tussen de verstuur adressen staat, dat niet meer bestaat en uiteraard ook niet meer gebruikt wordt.
Kan ik dit via een weg verwijderen ?

Reacties

  • In Mail kies je voor Venster in de menubalk, kies de optie Geadresseerdenoverzicht.
    In die lijst klik je de mailadressen aan die je wil verwijderen en kies Verwijder onderaan.
    Succes!
  • February 2018 aangepast
    BeVeR, dat zijn geadresseerden, het is één van m'n eigen (oud) email adres.
    staat niet in die lijst
  • QuintenQuinten    Moderator
    Bedoel je de Server uitgaande mail?
  • @ Quinten
    als je in mail een nieuw bericht maakt kan je kiezen bij "van" daar staat nog een oud skynet email adres van me tussen en dat wil ik verwijderen. Hopelijk dit wat duidelijker ?



  • @Quinten is m'n mail niet duidelijk genoeg ? Weet niet juist wat je met Server uitgaande mail bedoelt ?
  • Via Mail accounts, het bewuste e-mail account op inactief zetten of verwijderen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @IngridVD, jouw email is wel duidelijk genoeg.

    Zoals Robert_ inderdaad zegt kan je dat inderdaad eerst proberen, mocht het nog niet lukken zal ik je instructies geven hoe Mail te resetten.

    Wat ik bedoelde, In de Instellingen val Mail kan je per account ook een server aanduiden voor uitgaande Mail (de mail die jij verstuurd). Maar hierbij komend kan je dus kiezen voor een mail opmaken met mail adres van provider A maar wel versturen vanuit de server uitgaande mail van Provider B, en B hoeft daarvoor zelfs niet meer actief te zijn, bv.
  • @Robert_ en @Quinten bedankt, ben nog eens gaan kijken bij voorkeuren, accounts, dan email adres en daar op de keuze geklikt en daar stond idd nog dat oude email adres bij dus hier verwijdert en opgelost. Simpel soms, maar je moet weer waar zoeken als je géén computer freak bent ;-)
    bedankt beide vr de hulp en wegwijs maken
    nog een fijne dag/avond
  • You are welcome

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.