Mail bijlagen onzichtbaar bij Windows-ontvangers

Ik blijf maar ellende houden met Apple Mail waarbij bijlagen (jpg-foto's, niet belachelijk groot (2000 px) en niet door Mail verschaald) niet aankomen bij Windows-gebruikers. Uiteraard heb ik 'Verstuur voor Windows geschikte bijlagen' standaard aangevinkt, en zie ik mijn verstuurd-mapje prima de jpg's terugkomen, maar is hier nog steeds geen fix voor? Jaaaaren terug was ik mede hierdoor al overgestapt op Airmail, maar ik vind de IOS-app van Apple erg fijn plus de zoekfunctie die samenwerkt met spotlight, vandaar dat ik weer terug ben bij Apple Mail. Maar als ik continu alle bijlagen apart via CloudApp of WeTransfer moet gaan versturen is het voordeel een eind zoek.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb hier maar één simpel antwoord op. De laatste versie van Outlook dateerd uit 2016 (daarvoor was het 2013 en 2010). Microsoft steekt helaas weinig tijd in het ondersteunen van nieuwe webstandaarden in hun Outlook programma's. Daarentegen is de Outlook online versie wel al iets moderner, maar nog steeds niet goed genoeg.

    Ik zelf verstuur verstuur mijn mediabestanden daarom altijd via een link zoals WeTransfer. Want Outlook heeft vaak ook de neiging om mails tegen te houden als deze bestanden tegen komt dat ie niet kent.
  • Maar waarom werkt het via andere Mac-apps zoals AirMail dan wél?
Log In of Registreer om te reageren.