Map documenten resp. 47mb en 899 gb groot....

Ik kreeg gisteren de melding dat de harde schijf van mijn Mac bijna vol was. In Finder zag ik dat mijn map ‘documenten’ 47mb groot was. Toen ik de mappen via ‘Mijn Mac’ controleerde bleek deze map 899 Gb groot te zijn. Er stonden allerlei bestanden in zoals foto’s en films. Hoe deze daar gekomen zijn weet ik niet. Wat ik graag wil weten is of ik deze bestanden kan verwijderen maar vooral ook hoe ik ze moet verwijderen. Als ik ze verwijder dan komen ze automatisch weer terug....

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral, de map Documenten is een map met inhoud die jij bepaald. De verzameling Documenten die je ziet onder  ▸ Over deze Mac... ▸ Opslag, is over heel je computer en bevat documenten zoals Pages, Word, notities, txt. (met ander woorden voornamelijk tekst bestanden, en bestanden die niet in de categorie foto's, video's en muziek horen, maar herkenbaar genoeg zijn om niet in de groep Overige te zitten).
  • Beste Quinten, bedankt voor jouw reactie. Deze map is 899gb groot en de bestanden zijn vooral foto’s en filmbestanden. Als ik het goed begrijp zouden deze niet in deze map horen te staan of....?
  • Even een aanvulling: mijn bestanden op de Mac waren ongeveer 500 gB groot, nu is die plotseling bijna verdubbeld. Wat kan er mis gegaan zijn?
  • Heb je voor de map Documenten ook aangemeld om die te bewaren in iCloud?
  • @Norb Klopt, deze is ook gelinkt aan iCloud. Ik heb twee dagen gelden ook Fotobestanden naar Dropbox verplaatst. Zou dat mee kunnen spelen?
  • February 2018 aangepast
    In je iCloud: zeg daar dat Dropbox niet gekoppeld is.
    Die moet alleen aan Dropbox gekoppeld worden, anders heb je ‘t op twee cloud’s.
  • Ik heb inmiddels een ‘clean install’ Uitgevoerd en het probleem is opgelost. Bedankt voor de reacties!

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.