APFS geblokkeerd in High Sierra!

January 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Ik ben best vrolijk omdat het gelukt is apple 'te slim af te zijn'. Terwijl ik eigenlijk niet veel weet van de binnenkant van mijn Mac.

Ik had een groot probleem met het migreren vanuit back-up van de iMac in HSF+ naar mijn laptop dat in high sierra het systeem had omgezet naar APFS.

Eindstand na een hoop geschuif met data is: macbook Pro met SSD draait op High Sierra, heeft alle data overgenomen en: draait middels Mac OS Uitgebreid Journaled.

Nu vraag ik mij af:
- Gaat High Sierra binnenkort alles omzetten naar APFS?
- Gaat dit problemen geven, apple gaat er immers vanuit dat alle SSD computers met een High Sierra update APFS draait?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Goede vraag waar ik helaas geen duidelijk antwoord op weet. Apple heeft laten weten dat alle SSD-Macs worden overgezet naar APFS. Of je dan in een toekomstige update vooralsnog geupdate wordt naar APFS is mij niet bekend. Of het problemen gaat geven verwacht ik voorlopig nog niet, maar in de toekomst wanneer alles overgaat op APFS misschien wel?
  • Dag Wesley,

    Het is inderdaad afwachten of ik een tijdbom in mn mac heb zitten. Wat nu wel af en toe gebeurd is een 'runtime error' en dat valt een programma uit.

    Kan dit hiermee te maken hebben?

    Zou ik High Sierra opnieuw kunnen installeren met behoud van alle files? Zou hij dan alles netjes omzetten?

    Groet,
    Sanne
  • Opgelost!

    Gisteravond het volgende gedaan: OS High Sierra downloaden inkijken of het zichzelf wilde installeren.
    Dat gebeurde. Volgende ochtend vond ik het volgende resultaat:
    -High Sierra en hele systeem is APFS
    -5GB meer over op de SSD.

Log In of Registreer om te reageren.