Civilization V - ventilator gaat als een dolle

December 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb Civilization V gedownload uit de MAS. Na ongeveer 15 min slaat de ventilator aan en deze gaat niet meer uit. Is dit te verhelpen of is Civilization gewoon niet geschikt voor op mijn MBPr '13?

Reacties

  • Niemand? Heeft iemand ervaring met Civ V?

    Kan het overigens kwaad als de ventilator blijft draaien. Het lijkt erop dat mijn MacBook dus erg warm wordt.
  • timoshatimosha    Moderator
    Wat zegt de Activity Monitor over het CPU en Energy verbruik van dat programma?
  • Ik heb wel ervaring met de Second Life Viewer. Hiermee heb ik het omgekeerde probleem. IStat Menus geeft aan dat het geheugen boven de 45 graden komt, maar de ventilator gaat niet sneller draaien.

    Daarom heb ik al de gewoonte dat ik in iStat Menus de ventilator snelheid eerst verhoog tot zo'n 1.850 toeren en dan pas de SL Viewer start.
  • @timosha, ben nu 5 minuten bezig met het spel en CPU: 140 - Energie: 132
  • timoshatimosha    Moderator
    CPU: 140 - Energie: 132 ??? Dat is wel heel erg veel.
  • January 2014 aangepast
    exact....wat is er aan te doen? En kan het kwaad?

    Dit is de 'nieuwste' mac. Je zou zeggen dat deze het wel zou moeten trekken. (2.4GHz i5 processor....lees wel dat dit de minimale vereiste is).
  • timoshatimosha    Moderator
    De nieuwe MacBook Pro Retina heeft een Dual Core i5 aan boord. Misschien is dat niet voldoende voor dat spelletje. Ik zou niet weten wat je kan doen om de CPU & Energy load te verminderen.
  • Tnx....Maar kan het kwaad. Anders gooi ik het direct van mijn Mac.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2014 aangepast
    Als de ventilator niet meer in staat is om de CPU/GPU/RAM te koelen valt de MBP wel vanzelf uit (om veiligheidsredenen).
  • January 2014 aangepast
    OK, dan speel ik door. Op een koele tafel (MacBook op schoot kan dan om meerdere redenen schadelijk zijn :-o )

    En al hij ooit eens uit valt, verwijder ik het spel. Het is overigens wel een erg goede game!

    TNX timosha

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.