Migratie-Assistent weigert wegens bestandssysteem verschil.. huh?

January 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Dag lieve Maccers,

Al 20 jaar macgevbruiker, trots op onze migratie-assistent. Maar 'ze' doet deze winter niet zo aardig tegen mij.

Case:
Doel: data mav iMac 2011 naar Macbook Pro 2013 Retina SSD.

1. iMac 2011 500GB HD 7200rpm, draaide El Capitan, ten behoeve van deze migratie geüpdatet naar High Sierra, zoals website van Apple adviseert.
2. Een nieuwe Time Machine back-up gedraaid op iMac na deze update naar High Sierra
3. Mijn 'nieuwe macbook Early 2013 Retina/SSD heeft en clean install High Sierra.
4. Migratie assistent gekoppeld via USB (seagateBackup Plus Portable Drive, SRD00F1) aan de Macbook Pro

Dan nu: migratie assistent opstarten, en dan volgt: DIENSTWEIGERING.
Excuus voor niet willen werken: Deze bron gebruikt geen hoofdlettergevoelig bestandssysteem, maar je Mac wel.

*NB. Op de Macbook Pro stond Filefault aan, op de iMac stond deze uit. Dus vannacht de Macbook Pro FileVault uit laten zetten en vanmorgen opnieuw Migratie Assistent aan. Maar Helaas.. Zelfde mededeling.

Benieuwd of ik dit kan oplossen... :)
Alvast dank voor je advies!

Reacties

  • Ik ben de volgende proef aan het draaien: nieuwe Pime Machine Back-up maken op een Case sensitive Journaled schijf. Ik houd jullie op de hoogte. Adviezen nog steeds welkom..
  • Volgens mij moet je bootdisk geformatteerd zijn met HFS of APFS zonder hoofdlettergevoeligheid. Ik neem aan dat dit de oorzaak is van de foutmelding. Filefault heeft hier niks mee te maken.

    https://support.apple.com/nl-nl/HT208033
  • Dag Kor,

    Bedankt voor je reactie. Bootdisk, bedoelde daarmee de time machine harde schrijf?
    Die heb ik geformatteerd op HFS+.
    Het dropdown menuutjes waarin ik GUID Partition map zou kunnen selecteren was niet in beeld. Geformatteerd en nu is TM een backup aan het plassen. Nog een half uurtje. Update volgt.

    Mvg,
    MacSanne
  • Het heeft niet mogen baten. Nog steeds de mededeling dat "Deze bron gebruikt geen hoofdlettergevoelig bestandssysteem, maar je Mac wel."

    Damn!

    Hoe de hell los ik dit op.

    Mac was altijd handig bij transities.. nu niet..
  • Volgens 4. lijkt het alsof jij Migratie assistent niet op Macbook draait ??? Hoe moet ik dat begrijpen ?
  • January 2018 aangepast
    Dag Theo, bedankt voor je vraag.. De migratie assistent op de macbook pro is de mac waar de data etc heen moet. Deze zegt steeds dat t niet kan.

    Inmiddels ook geprobeerd een back up io de iMac te maken op de externe HD in APFS bestandsformaat. En dat wordt geweigerd.

    Harde oplossing gekozen: MacBookPro gewist.. geformatteerd in de bekende journaled type.. Deze wordt nu geïnstalleerd. Daarna Upgraden naar High Sierra en dan....migratie draaien ;)

    What do you think of this?
  • Totaal vastgelopen. Mijn 'oude' iMac met gewone HD staat op High Sierra. Mijn MacBook Pro op El Capitan. De truc om ze in ieder geval allebei op HFS+ te zetten werkt hierdoor ook niet. Indien ik deMacBook zou upgraden naar High Sierra, dan schakelt deze om naar APFS en dan kan ik niet synchroniseren..
  • Opgelost, maar totally bizar:

    -iMac waar alle bestanden op staan loopt inmiddels op High Sierra, bestandssysteem is HFS+
    -MacBookPro weer helemaal gedowngraded. Eerst SSD wissen HSF+ Formaat, daarna Lion geïnstalleerd en daarna geüpgraded naar El Capitan. Dus waarmee de boel niet automatisch naar APFS wordt omgezet en ik mijn data niet kan migreren.
    -Daarna op een externe HD 2x (!!!) een volledige clone gemaakt van de iMac HD. In HSF+ dus.
    -Daarna externe HD gekoppeld aan de iMac en opstarten vanuit de ene Clone, en daarna met Carbon Copy Cloner hele file overgezet naar de SSD (die dus ook op HSF+ staat)

    Net nog even met schijf EHBO een test gedraaid: alles in in orde.

    SSD s dus nu niet in de APFS modus dat bij een normale auto update wel zou gebeuren..

    Kan ik nog problemen verwachten? Ik denk dat NIEMAND hier daar een antwoord op kan geven?
  • Om problemen in de toekomst te voorkopmen wilde ik dit graag oplossen, en dat is gelukt!

    Gisteravond het volgende gedaan: OS High Sierra downloaden inkijken of het zichzelf wilde installeren.
    Dat gebeurde. Volgende ochtend vond ik het volgende resultaat:
    -High Sierra en hele systeem is APFS
    -5GB meer over op de SSD.
  • Waarom dit met een extern programma doen als de schone installatie
    na formatteren met het Apple Schijfhulpprogramma,
    met de apple recovery functie [cmd+R]
    na het creëren van een appel OSX opstartschijf
    het terugzetten schijfkopie ook kan?
    Daarnaast is er ook nog de apple migratieassistent waarmee het kan?

    Wel uiteraard eerst een schijfkopie maken met Time Machine op een externe harde schijf of op de time capsule.
  • timoshatimosha    Moderator
    @OMT

    Het voegt niets toe om in al die oude topics een kruistocht tegen CarbonCopyCloner (CCC) te beginnen!
Log In of Registreer om te reageren.