Time Machine melding 'geen reservekopie gemaakt', terwijl dat wel het geval is

January 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Ik krijg een melding op mijn scherm dat er al meer dan 100 dagen geen reservekopie gemaakt zou zijn. Als ik Open TimeMachine Voorkeuren gebruik zie ik dat de laatste kopie van vandaag is en dat ik nog 323 GB van 2 TB vrij heb. (De oudste kopie is van april 2017). Als ik hier de dataschijf van de Airport Time Capsule selecteer en kies voor Gebruik schijf en het wachtwoord intik krijg ik de melding dat Time Machine geen verbinding kan maken met de reservekopieschijf (OSstatus fout 5). Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en wat ik zou moeten doen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Maak je gebruik van verschillende schijven die een backup hebben gemaakt? (oude en nieuwe). Extra software die je helpt bij het maken van een TimeMachine?
  • Mogelijk heb ik ooit (lang geleden) een tweede externe schijf gebruikt, maar de Airport Time Capsule is de standaard backup machine. Ik gebruik ook alleen de standaard software. Alvast bedankt voor je reactie.
  • QuintenQuinten    Moderator
    je kan dan best eens de Airport Time Capsule ontkoppelen en opnieuw koppelen.
  • Ok, is gebeurd. Ik meld we wel als er weer een soortgelijke melding opduikt. Bedankt.
  • De melding verschijnt opnieuw. Kan nu ook geen contact meer maken met de Airport Time Capsule: foutmelding OSstatus fout 5. ????
  • Sinds 10.13.2 doet mijn timemachine het ook niet meer, "voorbereiden backup", verder niet.
    Switch van timecapsule naar losse HD maakt niks uit, zit in de software vermoed ik..?
  • January 2018 aangepast
    Direct na installeren High Siera 10.13.2 had ik problemen met het benaderen van de Time Capsules. Samen met Apple alles doorgenomen, echter zonder succes. Afspraak gemaakt dat Apple er naar zou kijken en dan 3 dagen later weer contact te hebben. De dag daarna kreeg ik de melding dat het real scannen van McaFee uitgeschakeld was. Nu was ik toch al niet gelukkig met McaFee, dus heb ik het programma op de juiste manier (m.b.v. de help functie) verwijderd. Vanaf dat moment geen problemen meer met het bereiken van de TC’s. Suc6
  • Probleem is inmiddels opgelost door Apple Help. Uiteindelijk bleek dat door onbekende oorzaak het draadloos netwerk tussen Imac en Time Capsule verdwenen was.
    Bedankt voor de reacties.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dankje voor jouw oplossing.
Log In of Registreer om te reageren.