Foto's delen niet mogelijk via mailprogramma? (Outlook for Mac)

January 2018 aangepast in iOS 10 of eerder
Hi,
Ik kom er maar niet achter hoe ik vanuit de Apple's Foto's-applicatie, heel simpel, een foto kan versturen per mail. Een foto vinden lukt alleen met veel moeite via die onwennige manier van foto's opbergen van Apple (behoorlijk omslachtig met eindeloos lange adressen op datum en tijdstip). Vergeleken met Windows gaat dit wel heel raar of zie ik een optie over het hoofd? Als ik met rechts op een foto klik in Foto's dan zou er toch een contextmenu moeten komen waarin bij 'delen' de optie 'via een mailprogramma'? Nu staat er wel 'berichten' en 'airdrop', notities, Twitter, Facebook et c, maar GEEN mailprogramma. Outlook staat ingesteld als mijn standaard mailprogramma.
Wat nu?
Dank!
Groet, Pieter

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    January 2018 aangepast
    Dat komt omdat Outlook voor Mac geen deel extensie heeft. Dat kan je nakijken in Systeemvoorkeuren -> Extensies -> Deel-menu

    Dit is een probleem dat Microsoft moet oplossen. Overigens, voor Microsoft OneNote bestaat er wel een extensie.



  • Hier nog een voorbeeld van hoe '... meer' eruit ziet.
    Het vinkje voor Outlook-mail staat in het grijs en is dus niet aan of uit te zetten.
    (ik werk met OS 10.13.2)


  • timoshatimosha    Moderator
    January 2018 aangepast
    Ik heb ook Outlook 2016 voor Mac en dat programma staat niet in het Deel-menu. Alleen het standaard Mail programma. En bij jou staat Outlook ook niet in het Deel-menu (alleen het icoontje van Outlook bij de standaard Mail applicatie).

  • Ja, DUS staat er wel in, alleen werkt het niet :-(
    Begrijp eerlijk gezegd sowieso niet waarom die drie vinkjes grijs zijn.
    Op deze manier dwingt Apple je dus om Mail te gebruiken. Als Apple-gebruiker wil ik daar een vrije keuze in hebben. Niet zo blij mee.
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2018 aangepast
    Nogmaals: Outlook for Mac heeft geen deel extensie aan boord. De app Airmail heeft wel zo'n extensie, om maar een voorbeeld te geven. En OneNote ook.

    https://outlook.uservoice.com/forums/293343-outlook-for-mac/suggestions/9392652-add-outlook-to-share-menu-extensions

    Apple dwingt niemand tot iets. Microsoft moet er voor zorgen dat Outlook een deel extensie krijgt, niet Apple. Succes verder. :)


  • January 2018 aangepast
    Airmail schmairmail. Dat is nieuws voor mij dat een externe partij voor een deel-extensie moet zorgen bij Apple (ik dacht dat Apple daarover ging). Volgens mij weten ze bij MS niet dat dat zo gat. Ik zal eens informeren.

    PS Er staat een deel-extensie van Outlookmail in het overzicht dat ik postte, maar het ligt dus aan MS dat dat niet werkt. Grappig.
Log In of Registreer om te reageren.