iCloud fotos: recent verwijderen fotos selecteren en kopieren of exporten naar externe HDD

Goedemiddag,

Door onbekende oorzaak heb ik mijn fotos bestand in de iCloud verziekt. Sommige foto's staan er wel 6 maal in. Met veel geduld heb ik 28000 foto's verwijderd. Deze staan nu in de map recent verwijderde foto's.
Gezien de grote hoeveelheid handelingen die ik hiervoor heb moeten doen sluit ik niet uit dat ik teveel heb verwijderd. Ik wil dan ook graag de recent verwijderde foto's kopieren naar een externe HDD.
Indien ik de map open kan ik alleen maar de foto's tuk voor stuk selecteren. Dat is me toch echt teveel.
Is er geen manier om de foto's in en keer te selecteren en te kopieren?
Ik gebruik een IMac mt High siërra.

Groet

Sjaak

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Comando ⌘ A of Wijzig ▸ Selecteer Alles
  • Dag Quinten,

    Dank je voor de snelle reactie. Het maakt verschil of je via iCloud een selectie probeert te maken of direct in de fotoalp. In de laatste lukt jouw werkwijze wel. In de eerste dus niet.
    Nu is het volgen probleem dat ik de selectie heb gemaakt maar ik ze nog steeds niet kan exporteren. Alle mogelijkheden blijven grijs. Vervolgens heb ik via Cmd N een nieuwe map aangemaakt met de selectie, ongeveer 26000 afbeeldingen. De map wordt wel aangemaakt maar er gebeurd niets. Althans ik zie niets. Ik weet btw ook niet waar ik eventueel kan controleren of er iets gebeurt.
  • Dat eeuwige gesodemieter met al die foto’s; ik weet ‘t inmiddels maar al te goed.
    —> In de map Afbeeldingen staan -alle- foto’s in ‘t bestand (eigenlijk een map) ‘Foto-bibliotheek.photoslibrary’.
    Klik daarop met de rechter muisknop en kies voor ‘Toon pakketinhoud’.
    In de Masters staan alle originele foto’s. Sleep die map naar een andere schijf en de rest mag eigenlijk weg.
    Vanuit deze ‘Masters’ begin ik weer met een schoon bestand in Foto’s.
    Wat ik ook nog wel ‘ns doe: er is een simpel programma om de dubbelen eruit te filteren. En ik heb ook gemerkt dat Foto’s nog wel ‘ns wil vragen of dubbele foto’s ook geïmporteerd moeten worden.
    Maar blijft klooien als je alles weer in orde wilt hebben.
    Ps. En dan heb je ook nog clouddiensten die je foto’s een andere naam geven! :(
  • Ik heb vanalles geprobeerd. Ik heb nu weer alle foto's in de cloud staan. Ik ga alles maar eens opnieuw opbouwen. Ik ben alleen bang dat ik foto's kwijt raak.
Log In of Registreer om te reageren.