Programma's openen vanzelf op mijn Mac

January 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Zeer regelmatig wordt ik verrast door programma's die volledig uit zich zelf openen. Zoals woordenboek, foto's, kaarten enz.
Heb werkelijk geen idee hoe dit kan gebeuren...

Groetjes Anouke

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    En wanneer gebeurt dit? Tijdens het werken op de Mac of bij het opstarten?
  • January 2018 aangepast
    Het gebeurd terwijl ik op de Mac werk of een film kijk.. soms vermoedde ik wel eens dat de microfoon geluiden oppikt.. maar kan dat niet bewijzen...
  • Hee Wesley, ik heb je netjes antwoord gegeven op je vraag maar volgens mij ben je mij vergeten. Het probleem is er nog steeds. Weet je al een oplossing?

    Groetjes Anouke
  • QuintenQuinten    Moderator
    Er zit wel een functie in op de computer om iets te openen met spraak maar daarvoor moet je eerste een toetsen combinatie invoeren.
    zo kan je siri vragen om iets te openen (systeemvoorkeuren ▸ Siri, of kan je via Dicteren (systeemvoorkeuren ▸ Toegankelijkheid dit ook doen).

    Een programma zal enkel opstarten wanneer er daarom gevraagd word (actie > reactie). Dus bij het opstarten van de computer kan je zo'n actie oproepen om direct mail te openen. Maar ook als je in Safari op een maillink klikt kan Mail worden opgestart.

    Ik vind het vreemd dat zomaar een programma opstart?
    Heb je iets of wat van extra software op je computer dit dit zou veroorzaken? Heb je een anti-virus?
  • Heb indd anti-virus nl. AVG maar heb nu ook bij voorkeuren Siri getracht de microfoon uit te zetten. Heb nl. het gevoel dat de microfoon geluiden opneemt en dit vertaalt naar programma's..
Log In of Registreer om te reageren.