IPhone als klokje

ik zoek een mogelijkheid om mijn iPhone X ‘s nachts op een dock te zetten en de tijd permanent te tonen. Niet te fel, dus bij voorkeur te dimmen. Kan dit en heeft iemand tip(s) voor het Dock en een app?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik ben daar niet echt voorstander van. En wel om volgende redenen.
    De iPhone X heeft als enige iPhone een OLED scherm, dat betekend dat het scherm volledig zelf verlicht is en dus zoals alle andere iPhones die LCD zijn geen backlight heeft. Voordeel bij OLED, is dat het zeer zuinig is en de pixels die niet nodig zijn volledig uit zijn.

    Maar er is een probleem bij OLED, net zoals bij beeldbuis- en Plasmaschermen het vroeger het geval was. Dat is namelijk inbranden van je scherm. Mocht je te lang je scherm dezelfde pixels tonen (ook is dat maar op de lichtste stand). Je pixels worden ingebrand. Een Chineese onderzoekscentrum heeft hier onlangs een filmpje over gepost, met de populairste smartphones. De iPhone kwam er na 170 uur (na elkaar) nog één van de betere uit. Maar zowiso is het negatief voor het scherm mocht je dit toch iedere nacht herhalen voor zo'n scherm. Want jouw scherm heeft ook maar een beperkte levens duur, omdat de iPhone 's nachts oplaad, plus zijn scherm staat aan (2 x warmte, is niet goed voor processor, scherm en batterij). En mocht je je afvragen, dat overkomt me niet. Ik heb al een iPhone X in het echt gezien met een ingebrand scherm.

    Je kan het geld ook gebruiken voor een draadloze oplader te kopen (zoek er dan ene van 7.5 W ondersteuning. Je iPhone laad er sneller door op)

    Ok, dat was mijn manifest. Nu komen nog extra tip: Zoek eens naar de docs van Belkin, zeer goede, en ondersteunde docks hebben zij, voor recht of liggend op te laden. Qua app is Nite Time wel aan te raden.
  • Hallo Quinten, bedankt voor de waarschuwing. Ik werd gewezen op de “Alarmklok HD” uit de appstore die een screensaver voor het OLED scherm van de iPhone X aan boord heeft. En voor de duidelijkheid, het gaat mij om het dimbare klokje dat wel permanent de tijd laat zien en niet zo zeer om het opladen. Ik heb al een draadloze oplader, geplaatst in de voet van een bureaulamp.
Log In of Registreer om te reageren.