Automatisch inloggen op MacBookPro met Apple Watch lukt niet

Nadat ik een tweede account heb aangemaakt lukt het automatisch inloggen op mijn hoofdaccount met de AppleWatch niet meer. De instellingen bij dit account staan juist ingesteld. Iemand een idee wat de oplossing is?

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Voldoe je aan alle voorwaarden? https://www.appletips.nl/macos-ontgrendelen-apple-watch-beta/

    Als niet lukt kun je het beste iCloud uitloggen op je Mac en iPhone, daarna weer opnieuw inloggen. Had hier destijds geholpen. https://www.appletips.nl/icloud-herstellen-en-veilig-uitschakelen/
  • je moet wel een nieuwe macbook hebben


    zo ruk dat apple dit doet. dus nieuwe macbook ivm bluetooth enz

    of een nieuwe apple iPad of appletv4k voor homekit hub

    en een applewatch voor dit automatisch ontgrendelen


    dus mensen moeten alles nieuw kopen. en iedereen heeft wel een iPhone maar nee dat is te goedkoop om features te kunnen gebruiken. dus nieuwe macbook Watch, appeltv en iPad en dan kun je over een jaar weer iets niet.....
  • @neorejnavlekra, geen idee wat je met je gebazel bedoeld, maar toch bedankt voor je bijdrage.
  • @Wesley, jou suggestie heeft helaas niet geholpen. Zie wel bijgaande schermafdruk; in het artikel zelf kom ik helaas niet deze tekst tegen. Maar als ik de korte tekst moet geloven dan gaat het dus niet werken. Eens?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Beide accounts hebben dan hun eigen iCloud account, met elk een iPhone en Apple watch, veronderstel ik?

    Klik je de account eerst aan voor je hem ontgrendeld met de AW? Is het telkens de laatste account waarmee je inlogt dat dan enkel werkt? Of begrijp ik je verkeerd (zelf geen ervaring met 2 accounts met elk een Apple watch)
  • @quinten, inderdaad, verschillende Id’s met eigen iPhone. De ‘beheerder’ heeft een AW.

    Ná het opstarten van de MB activeer ik het beheerder account. Als ik de MB dan in sluimerstand zet en vervolgens weer activeer wordt de toegangscode gevraagd. Voorheen (met 1 account) startte hij via de AW door. Met dit voorbeeld is het 2e account niet eens geactiveerd.
    Heb je suggesties?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Net zoals Wesley al melde, is het uit en inschakelen van iCloud op de iPhone en iMac de beste oplossing voor succes.

    Ook moet handoff best ingeschakeld zijn in je systeemvoorkeuren > algemeen. Als dit werkt, tussen Apple watch en je Mac dan moet allesind

    Ook WiFi en Bluetooth moeten actief zijn.
Log In of Registreer om te reageren.