energie-impact safari vs batterijverbruik

January 2018 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste,
Ongeveer twee weken terug ging het batterijverbruik van m'n macbook pro van de ene dag op de andere spectaculair omhoog. Na amper 2 uur was deze volledig leeggelopen ipv van de gebruikelijke 8 a 10 u. Na veel speurwerk ben ik tot de vaststelling gekomen dat m'n batterij nog ok is (485/1000 cycli). Wanneer ik echter de energie-impact van safari bekijk is deze heel hoog (150% of meer), daarna plug-in van java verwijderd maar resultaat bleef hetzelfde. Werk ik met chrome dan is deze energie-impact amper 20% en gaat de batterij weer uren mee.
Ik vind safari aangenamer om mee te werken dan chrome dus graag wat tips om weer ten volle met safari te werken zonder veel batterijverlies. Alvast bedankt om dit even te lezen.

Stijn

Macbook pro 2014, OS X Yosemite 10.10.5

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zowiso altijd updaten naar de laatste versie (High Sierra). Sommige software zal door updates minder goed presteren onder oudere software.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Java is wel noodzakelijk voor veel websites. Hoe zit het met Flash en andere extensies voor Safari, misschien zijn er wel meer die je kunt verwijderen. Flash is sowieso een boosdoener.

    Daarnaast kun je ook de geschiedenis en cookies eens wissen via Safari ▸ Menubalk ▸ Geschiedenis ▸ Wis geschiedenis ▸ kies in het drop-down-menu voor hele geschiedenis en wis.
  • Deze namiddag de upgrade naar High Sierra gedaan en tot nu toe is het probleem van hoog batterijverbruik via safari van de baan. Hopelijk is mijn probleem hiermee opgelost maar moet ik er Siri bijpakken :-)
    Bedankt voor de tips!
Log In of Registreer om te reageren.