06 telefoonnummers verwijderen in Berichten voor Mac

January 2018 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Hoe kan ik uit de Berichten app van mijn Mac 06 nummers verwijderen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Waar wil je verwijderen?

    Je kan wel het volgende doen.
    Zorg dat de berichten app je volledige scherm vult, zo zie je dan links alle gesprekken dat je hebt. Als je over de gesprekken gaat met de muis, dan zie je een kruisje aan de rechterkant en die kan je verwijderen.
  • Ik bedoel het volgende:
    Op mijn Macbook Berichten openen > Maak een nieuw bericht aan > type in dit vak de naam of 06 nummer van de ontvanger. Daar staan bij mij oude nummers van de ontvanger die niet meer gebruikt worden en die wil ik verwijderen. Uit Contacten zijn deze al verwijderd en in mijn Iphone staan e ook niet meer.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Je bent niet de enige met dit probleem, het lijkt vreemd genoeg niet mogelijk te zijn. Ik kan alleszins geen oplossing vinden.

    https://discussions.apple.com/thread/7814821
  • QuintenQuinten    Moderator
    In macOS is het niet mogelijk om nummersugesties te verwijderen. Wel in iOS.

    Als je een iPhone hebt kan je wel eens controleren of die telefonnnumers wel nog op je iPhone staan en eventueel daar verwijderen.
  • Dat is zeker vreemd. In Iphone zijn ze al verwijderd, maar dat heeft geen invloed op imessage in de Mac.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het is maar het proberen waard, want ik las dat het bij sommigen hielp, bij andere werkte dat niet. Maar je kan het niet verwijderen. Daarvoor zit het te diep en in veel te veel bestanden, mocht je dat willen verwijderen krijg je zowiso een fout en dat wil je niet.
  • Ik heb nog eens goed gekeken naar dat popup menu dat in Berichten verschijnt en zie dat er in grijs Uit programma's (Siri) staat met daaronder het verkeerde telefoonnummer dat niet grijs is. Misschien gaat hierdoor iemand een lichtje branden.
Log In of Registreer om te reageren.