Apps verschijnen niet onder mobiele data

Heb gezien dat hetzelfde probleem al vermeld werd op deze site maar discussie werd gesloten. Kan het gebruik van mobiele data voor mijn apps ook niet aan of af zetten. Apps verschijnen niet onder gebruik van mobiele data. Iemand meer geluk gehad?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De app moet eerst toegang hebben gehad tot je mobiele data. Kan je eens de link naar de vorige discussie posten?

    Heb je jouw toestel al eens herstart met de Sluimer en thuisknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.

    Ik zie ook dat je nog op iOS 10 zit. Wat is het model van je toestel en kan je de laatste iOS versie installeren, het kan een bug zijn door dat een bepaalde app niet meer getest maar wel ontwikkeld word voor jouw iOS versie.
  • Hi Quinten, dank voor de reactie. Ik heb een iPhone 6. Apps waren tot voor kort via de mobiele data toegankelijk. Heb nagekeken en mobiele data (cellar data) staan op actief maar de apps komen niet voor in de lijst van 'gebruik voor mobiele data' (enkel FaceTime en Wallet). Ik heb mijn gsm herstart, zowel door het af te zetten als door de instellingen te hernieuwen (via instelling - algemeen - stel opnieuw in). Ik moet mijn gsm updaten (ios11) maar ben er nog kiet toegekomen. Blijkbaar is dit een voorkomend probleem (volgens zowel ndlstalige als engelse sites).

    Dit is de link die ik heb teruggevonden op dit forum:
    https://genius.appletips.nl/discussion/3233/iphone-6-ios-9-3-3-apps-komen-niet-in-lijst-gebruik-mobiele-data-voor

    Alvast bedankt voor de hulp!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Door een update te installeren en zeker via iTunes, ga je de iPhone eigelijk gaan herstellen. Je kan ook jouw huidig toestel herstellen zonder update. Maak hiervoor eerst een back-up in iTunes op je computer van je iPhone, om vervolgens de iPhone te herstellen en back-up terug te plaatsen.

    Maar je kan zoals op de vele fora, proberen om eens in vliegtuig modus te gaan. Je netwerkinstellingen te verwijderen (Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen.
  • Dank je! Is het aangewezen om voor de laatste optie (vliegtuigmodus afzetten) ook een back up te doen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nee, vliegtuigmodus, schakeld jouw Bluetooth en WiFi en ontvangen van berichten en telefoons uit. Tot je het weer inschakelde.
Log In of Registreer om te reageren.