Partitionering opheffen

Geacht Forum,

Eens stond er in Apple tips de mogelijkheid om de harde schijf te partitioneren. Kennelijk heb ik daarin iets verkeerd gedaan, en het besturingsprogramma te klein gepartitioneerd. Ik krijg nu telkens de melding: schijf vol. Natuurlijk heb ik geprobeerd de oude toestand te herstellen, maar ik kreeg steeds dezelfde melding: uitroepteken en de melding dat de partitionering niet gelukt was. Een schone installatie - alles is geback-upt - bracht daarin geen verandering: de installatie werd gewoon op de krappe partitie gezet, ondanks de aanvang met een complete formattering van de schijf. Dus alleen de krappe partitie is geformatteerd, niet de hele schijf...
Appletips, Googlen, chats met Apple zelf: niets bracht soelaas. (bij chatten met Apple werd de verbinding voortdurend verbroken. Erg hinderlijk. Maar dat terzijde)
Samengevat: ik krijg het niet voor elkaar om de schijf met behulp van formatteren, of hoe dan ook, van zijn partities te ontdoen. Benieuwd naar jullie tips!
Bij voorbaat dank,
Robert Post

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    Heb je deze tip gebruikt om te partitioneren? Onderaan de tip (boven de video) vind je terug hoe je de partitie kunt verwijderen, naar mijn weten moet dit gewoon lukken en voldoende zijn: https://www.appletips.nl/macos-extra-partitie-aanmaken/

    Mocht dat niet helpen kun je ook via het macOS Recovery-scherm de schijf raadplegen. Herstart hiervoor je Mac en druk de command⌘ + R toets in tot het macOS Recovery-scherm tevoorschijn komt. Vervolgens kun je bij schijfhulpprogramma de schijf selecteren en de partitie proberen te verwijderen zoals staat omschreven in de tip hierboven.
Log In of Registreer om te reageren.