Back-up buitenhuis.

January 2018 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb bij mij thuis een HD waarop ik TM gebruik. Door een brand bij een kennis is mij nu duidelijk geworden dat die "zekerheid" ook maar beperkt is. Ik zou nu met een back-up programma een bijkomende back-up willen maken van een of meerdere folders op mijn HD. Op de NAS van mijn dochter krijg ik ruimte en die woont kilometers weg, dan heb ik een echte backup. Maar met welk programma doe ik zoiets ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ik doe zoiets met Syncovery:

    https://www.syncovery.com
  • QuintenQuinten    Moderator
    Synology NAS schijf in combinatie met Synology C2 kan ook altijd helpen
  • De iCloud drive folder die ik zie in de finder is een "mirror" van de echte iCloud. Dus die kan ik ook gebruiken ? Ik neem aan dat die automatisch upgedate wordt ? Nadeel ?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Op zich is iCloud een een mirror, maar daarnaast om plaats te besparen worden bij bv foto's of bestanden pas volledig gedownload, naar een ander toestel wanneer je ze voor de eerste keer opend op het andere toestel. En dat valt vooral op wanneer je iCloud-drive eens verwijderd van je toestel, om nadien terug toe te voegen.
  • "Op de NAS van mijn dochter krijg ik ruimte"
    Dat is ook maar een HD. Om voor 99% zekerheid te hebben, zou u een online backup moeten hebben. Zoals BlackBlaze bv.
  • Ook een goede oplossing is -zoals ik doe- alle belangrijke mappen (geen systeemmappen) met docs, foto's, films en dergelijke naar iCloud drive slepen. Mocht de mac of het MacOs crashen, dat kan opnieuw geïnstalleerd worden.
    Mijn iCloud drive abbo is 200 GB aan 2,99€/maand.
Log In of Registreer om te reageren.