Wat gebeurt met iPad apps bij switchen naar ander iCloud account?

January 2018 aangepast in iCloud
Mijn ipad in bruiklwen van werkgever, heb ik bij acceptarie voor snelle setup gekoppeld aan prive apple account.
Inmiddels vele apps erop die nodig heb voor werk en tevens email-account van werkgever. Nu steeds geheugen vol van mijn icloud.
Komt dat door o.a. werk-email daar nu ook “aanhangt”?

Los v geheugen bijkopen en bv foto’s wissen, kan ik ook werk-email ontkoppelen van mijn prive icloud?
Als ik nu nieuw apple account maak en aan ipad koppel, ben ik dan alle apps en ook werk-email van de ipad?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik ben niet helemaal mee met jouw vragen. Het zijn er veel maar ook vrij onduidelijk.

    Maar het volgende maak ik er op uit:
    - Een iCloud-account heeft je de mogelijkheid om de foto's uit de foto's applicatie, online te bewaren. Als ook alle bestanden in iCloud Drive (bestanden-app) Maar daar staan ook andere applicaties in zoals Google Drive of Outlook, deze worden niet bewaard in iCloud Drive. Je Safari-sleutelganger, is ook onderdeel van iCloud. (controleer zelf maar in je Instellingen ▸ (jouw naaam) Apple ID, iCloud, iTunes Store en App Store.

    Als je een email account toegevoegd op een toestel, dan zal enkel de gegevens worden bewaard in iCloud, verder alle inhoud en e-mails, van dat externe e-mail-account worden niet bewaard, al jouw e-mail conversaties staan namelijk op de server van jouw e-mail provider.

    Je kan een tweede iCloud account toevoegen aan jouw toestel (een privé en werk account), deze zal wel minder mogelijkheden hebben dan het eerste account.

  • Hallo Quinten,

    Bedankt voor je reaktie.

    Ik had eerder die avond een uitgebreide uitleg op een andere appletips-website geplaatst en werd toen doorverwezen naar deze site. Maar kon helaas dat bericht niet meer easy “copy-paste” overnemen, dus moest hele verhaal opnieuw doen, dat ging dus niet meer duidelijk, noch foutloos, noch van harte op dat late tijdstip ;)
    Dus ik herschrijf het hieronder, zodat jij mijn situatie en vragen snapt en ik jouw antwoorden:

    Ik kreeg/heb van mijn werkgever een ipad in bruikleen. Bij ingebruikname was het sneller als we onze eigen apple-account opgaven, als we die hadden. Ik heb dat toen dus ook gedaan.
    Nu krijg ik de laatste tijd steeds warnings dat icloud vol is en tevens ipad vol.

    Los van het wissen van foto’s, docs etc, en het bijkopen van icloud opslagruimte, ben ik benieuwd welke oorzaken en oplossingen er nog meer zijn.

    1 - mijn werk-outlook-emailaccount staat nu op ipad. Is deze ook van invloed op innemen van geheugenruimte in mijn prive-apple account?

    2 - ik denk nu dat ik beter een geheel nieuwe apple account had kunnen maken voor deze werk-ipad.

    3 - wat gebeurt er allemaal als ik mijn privé apple-account verwijder/vervang op deze ipad?

    4 - sinds het krijgen van de ipad, heb ik er zeer veel apps, speciaal voor het werk op moeten zetten.
    Verdwijnen die als ik mijn prive-apple account op de ipa,d vervang in een nieuwe?

  • QuintenQuinten    Moderator
    1. Op zich zal eender welk Mail account op je iPad geen invloed hebben op je iCloud opslag, enkel de inloggegevens worden bewaard en je handtekening. Op een ander toestel worden de Mails automatisch gedownload van de server. Echter wel worden mail-bijgevoegde-bestanden van de iCloud-mail account wel bewaard in iCloud. Mailtje verwijderen, verwijderd ook het bestand. Echter kan je op een Apple toestel ook kiezen bij het bewaren van een Mail-bijlage om dit te bewaren in Dropbox of iCloud bijvoorbeeld.

    2. en 3. Als je jouw iCloud-account verwijderd en vervangt door een nieuw, kan je bij het verwijderen jouw Foto's en Safari-gegevens bewaren op het toestel zelf (verwijder niet aanduiden). Vervolgens inloggen met het nieuwe iCloud-account en dan is het kwestie van eens te synchroniseren met het nieuwe account. Mail, iMessage, Contacten, Notities, Herrinneringen, Zoek mijn iPhone, Backup, Gezondheid, Wallet (weet ik niet), Game Center, Siri, Sleutelhanger (deels). Worden verwijderd van het toestel.

    4. Je Applicaties gaan niet verdwijnen, deze ga je kunnen blijven gebruiken. Enkel applicaties met een abonnement zullen problemen geven na een tijd en achter het wachtwoord vragen van het oude account, net wanneer je zo'n app wilt updaten.

    Wat betreft van iCloud vol en iPhone opslag vol, controleer eens op beide of er geen gegevens af kunnen. Op de iPhone kan je bv Facebook eens herinstalleren (bevat veel onnodige caches). Anderzijts, iTunes kaartje kopen van 15 euro, je hebt dan een jaar en 3 maanden iCloud opslag van 50 GB
Log In of Registreer om te reageren.