Dock zwerft midden op het scherm van iPad 2017

December 2017 aangepast in iOS 11
Hoe krijg ik het dock dat midden op het acherm van mijn ipad 2017 staat weer terug onderin?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Oei dat is vreemd, kan je eens een screenshotje maken?
  • Dat heb ik ook, in ligstand staat ie netjes onderaan, in staande stand ergens halverwege het scherm. Ik kan helaas geen afbeelding invoegen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Afbeling kan je toevoeg door het 9 de symbooltje (blaadje) te drukken, een afbeelding mag je gerust ook plaatsen via een link zoals dropbox.
  • Heb ondertussen wel ontdekt dat je de balk weer onderin krijgt door je iPad helemaal uit te zetten (dus niet in de slaapstand) en dan weer aan te zetten. Echter begreep ik ook dat na verloop van tijd de balk weer gaat “zweven”.
  • December 2017 aangepast
    En inderdaad, dat duurde niet lang. Het Dock zweeft weer ergens in het midden...zucht.
    Nu is het zelfs zo dat in horizontale stand het dock buiten het scherm valt!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is vreemd. Kan je eens het model van iPad geven en ook welke versie je draait op dit moment op de iPad, deze info vind je terug onder Instellingen ▸ Algemen ▸ Info.

    Je kan ook een harde reset doen van je toestel door deze te herstarten met de sluimer en homeknop samen in te drukken tot het Apple logo verschijnt.
  • January 2018 aangepast
    Versie 11.2.1
    Model MGWL2HC/A1567

    Dat laatste heb ik ook al gedaan, maakt geen verschil.
    Ik weet ook niet wat het veroorzaakt, helaas.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het gaat hier om een iPad Air 2. En blijkbaar ben je niet alleen: https://discussions.apple.com/thread/8126380

    Zoals ik boven heb beschreven is dit de voorlopige oplossing dat kan worden geboden tot er een update vrij komt.

    Het laatste waar ik zou aan denken: Heb je iets aangepast onder Instellingen ▸ Algemeen ▸ Toegankelijkheid? Iets wat licht afwijkt, van wat het standaard zou moeten zijn?
  • Wat zijn de standaardinstellingen, want zo zou ik het niet meteen weten te zeggen.
  • Jeetje dat is een hele lijst, maar ik ben er voor 99% zeker van dat ik daar niets gewijzigd heb.
  • QuintenQuinten    Moderator
    January 2018 aangepast
    Standaard staat alles uit of in het midden.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Mijn schoonouders hebben hier ook wel eens last van, ik zelf heb het ook al meegemaakt op hun iPad. Ik heb niet kunnen ontdekken waar het door komt. Ik vermoed dat een bepaalde app of game dit probleem veroorzaakt.
  • Sinds de laatste update van Apple naar iOS 11.2.2 is de zwevende balk niet meer terug gekomen! Fingers crossed dat het zo blijft....
Log In of Registreer om te reageren.