HDMI-probleem bij Extern scherm

December 2013 aangepast in Hardware problemen
Beste applegebruikers,
sinds een paar weken terug heb ik een extern scherm gekocht voor mijn macbook air. Dit scherm is aangesloten met een HDMI kabel, en gebruik het extern scherm als hoofdscherm(macbook dichtgeklapt).
Het scherm zelf heeft een prachtige FULL HD resolutie, en geeft via de PS3 prachtig haarscherp beeld. Echter via mijn Macbook Air is het beeld niet slecht, maar zeker NIET scherp. Dit terwijl bij mijn beeldscherminstellingen in OSX het extern scherm op 1080P staat ingesteld. Het beeld is alleen alles behalve 1080P. Ik weet dat het niet aan mijn scherm zelf ligt aangezien het scherm bij andere apparaten haarscherp is.
Kan iemand mij vertellen hoe ik het beeld haardscherp krijg ingesteld? Ik heb bij beeldscherminstellingen al van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
Ik waardeer jullie hulp!

Mvg,
Gertjan.

Reacties

  • Welk scherm heb je gekocht?

    Heeft dat scherm een DisplayPort ingang?
    Zo ja, dan kun je een Mini-DisplayPort-naar-DisplayPort kabel gebruiken.

    Bij HDMI kun je nog wel eens (ongewild) last hebben van Overscan-settings in hetzij de Mac hetzij de monitor/TV.
  • Ik heb een LG IPS237L monitor. Het scherm heeft alleen een hdmi ingang.
  • Het is jammer dat je niet zijn (iets duurdere) broertje hebt gekocht: LG 24EB23PY
    Die heeft wel een DisplayPort ingang.

    http://tweakers.net/pricewatch/329719/lg-24eb23py-zwart.html
  • Je zou nog eens kunnen proberen om met de (gratis) Display Menu app de resolutie van het externe schem te schakelen. Met die app heb je meer mogelijkheden dan dat er tegenwoordig standaard in OS X aangeboden worden.

    http://displaymenu.milchimgemuesefach.de/
  • Ik zal eens even gaan kijken of dat lukt. Super bedankt!
    Mocht het niet lukken dan koop ik gewoon een nieuw scherm, maar liever niet natuurlijk....
  • Ik weet niet of er een mogelijkheid is tot kalibreren van het scherm, maar bij een Samsung werkte het wel. En het werkt nu erg mooi, even kijken op de LG Website?
    Succes er mee iig.
Log In of Registreer om te reageren.