Fout bij formatteren externe schijf

Ik heb een nieuwe hardeschijf gekocht (WD Elements) die ik eerst moest formatteren voor Mac. Via schijfhulpprogramma heb ik de stappen gevolgd om te wissen en te formatteren. Tijdens dit proces kreeg ik de melding 'het wissen is mislukt' Als reden geeft het aan dat er onvoldoende ruimte op het apparaat is. Maar het is nog gloed nieuw. Als ik het nu opnieuw aansluit herkent de computer het niet meer ' de schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen.

wie kan mij helpen om dit op te lossen?



Reacties

  • Kun je de WD op een niveau hoger selecteren? Kun je dan Schijf-EHBO laten draaien? Wat gebeurt er dan?

    Als er geen fouten kunnen worden gevonden, kun je dan deze WD wissen en opnieuw formatteren (Mac OS Extended (journaled)?
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Wat voor schijf is het? 750 GB vind ik zo'n raar getal. Meestal is het 500 GB, 1TB of een veelvoud daarvan. Hoe groot is ie?

    Wat voor partitie-indeling heb je gekozen? Het moet een GUID-indeling zijn.

    Ik heb een 1TB WD Elements naar HFS geformatteerd, dus het moet mogelijk zijn.
  • Ik heb hetzelfde probleem, met dezelfde schijf (1TB).
    Schijf-EHBO werkt ook niet.
  • Is er al een oplossing voor bovenstaand probleem? Loop tegen hetzelfde probleem aan.

    Gr.

    Eugene
  • Ik heb het zelfde gehad met een Elements 2TB. Schijf opnieuw gaan formatteren op een Windows machine als ExFat, daarna zal de Mac hem weer gaan zien. Even naar de buren en voilà.
  • December 2017 aangepast
    Ook ik heb hetzelfde probleem als Partridge op 1 november. Ik zie nog geen oplossing staan., klopt dat? Schijf dus nog steeds onbruikbaar?
  • Tja, moeilijk te zeggen op afstand wat er fout gaat.

    Heb je deze handleiding gevolgd?
    https://www.appletips.nl/externe-harde-schijven-formatteren/
  • Hallo,

    Zelfde probleem bij mij; nieuwe externe 4TB Seagate willen formatteren met zelfde foutboodschap. Gebruik ook High Sierra v10.13.2.
    Blijkbaar zou het aan de laatste OS liggen want anderen hebben hun schijf wel kunnen formatteren (wissen) door een ouderer versie te gebruiken...
    Helaas heb ik die niet meer dus maar....wachten op een oplossing voor Mac.

    Ondertussen heb ik het ding wel NTFS kunnen formatteren op een Windows computer.... een mens zou bijna gaan "overlopen" :'(
  • Heb de oplossing gevonden in een ander forum.
    Je moet in het schijfhulpprogramma de weergave (knop linksboven) instellen op «Toon alle apparaten ».
    Dan krijg je de root-naam van de schijf te zien en als je deze wist loopt alles gesmeerd.
    Succes!
Log In of Registreer om te reageren.