Externe harde schijf formatteren

May 2017 aangepast in Hardware problemen
Ik heb sinds vorig jaar een Macbook en nu raakt de harde schijf vol. En daardoor heb ik nu dus een externe harde schijf van 1TB aangeschaft. Nu werkt deze schijf niet en wilde ik hem formateren naar ExFat zodat ik hem kan gebruiken.
Nu krijg ik alleen de melding: MediaKit meldt dat er onvoldoende ruimte op het apparaat is voor de gevraagde bewerking. Bewerking mislukt.

Er is bijna 15 gig vrij op de harde schijf van de laptop, en ik zou met een USB stick nog wat kunnen verminderen, maar er is geen melding van hoeveel ruimte er nodig is om het formateren te realiseren. Kan iemand mij helpen?

Reacties

  • externe schijven formatteer (Wis) ik altijd met: Mac OS Uitgebreid (journaled).

    Formatteren is bij Windows altijd nodig geweest, maar bij een Mac niet.
  • Dag MaartjeMyo,
    Heb je nog een goed antwoord gevonden, want ik zit met een zelfde melding en ik krijg mijn nieuwe harde schijf van 4 TB niet aan de praat.
  • Beste, ik loop ook tegen hetzelfde probleem aan...iemand een antwoord?

    Erg tijdrovend :(

    Hoor het graag!

    Eugene
  • Hallo,

    Zelfde probleem hier; nieuwe externe 4TB Seagate willen formatteren met zelfde foutboodschap. Gebruik ook High Sierra v10.13.2.
    Ik las dat het op te lossen met een oudere OS versie... maar die heb ik niet meer.


  • Heb de oplossing gevonden in een ander forum.
    Je moet in het schijfhulpprogramma de weergave (knop linksboven) instellen op «Toon alle apparaten ».
    Dan krijg je de root-naam van de schijf te zien en als je deze wist loopt alles gesmeerd.
    Succes!
Log In of Registreer om te reageren.