Pages: hoe een tekst gebogen zetten

Ik zou graag (in page) of een ander gratis programma dat op de Mac staat een document maken waar een vierkantige foto op komt te staan met erboven en eronder een tekst die gebogen staat.
Zodat als je het geheel ziet het bijna een cirkel is.

Het is eigenlijk voor een foto met erboven enkele woorden en onder de foto ook enkele woorden.
Om dit geheel nadien te laten drukken op een T-shirt.

Ik kan een foto op het document plaatsen en een tekst horizontaal boven en onder de foto ingeven.
Deze tekst zou ik graag gebogen hebben zoals ( en ) maar dan van boven en onder.
Maar dit lukt me na twee avonden van telkens een 3 tal uur nog steeds niet.
Ofwel gaat het niet, ofwel zie ik er over en zou ik graag wat hulp willen hebben.
Alvast bedankt!

Reacties

  • @ diverguy,

    Probeer met Keynote.
    Met Keynote kunt men gewone tekst typen/schrijven en vervolgens gebogen vormen.
    Copy & paste de foto naar Keynote en de tekst bewerken.
    Als u Office 2011 of 2016 for Mac heeft is het mogelijk met PowerPoint.
  • @Rai

    Kan je me uitleggen hoe ik de tekst kan "gebogen vormen"?

    Office voor Mac heb ik niet.

  • @ diverguy,

    Keynote van Apple wordt vaak vergeleken met PowerPoint van Microsoft.
    De optie om tekst gebogen te vormen bij Keynote heb ik zelf nog nooit gebruik, wel van PowerPoint.
    Bij PowerPoint is dat bij het tabblad Opmaak, kijk of u bij Keynote die optie kan vinden.



  • volgens mij is dit hier niet beschikbaar, want vind er niets van terug.
  • December 2017 aangepast
    Zie bij dit Apple artikel onder Tekst om een object laten lopen, punt 4.

    Probeer anders met een tekenprogramma zoals Paint2.
  • QuintenQuinten    Moderator

    Bedoel je op deze manier? Je kan bovenaan kiezen om een nieuw tekstkader te zetten en dan vervolgens letter voor letter in een tekstkader plaatsen, juist positioneren en roteren.
  • ok bedankt, ik ga het zo proberen.
    Als het niet moest lukken laat ik het weten.
  • Hallo allemaal. Deze vraag is al weer even geleden gesteld maar ik kom hem nu tegen. De oplossing is gewoon in Pages te vinden aan de rechterkant van een basispagina. Wanneer je een tekst hebt gemaakt en op STIJL hebt geklikt, klik dan op het tandwieltje onder de aanduiding van de lettergrootte aan de rechterkant. Daar staat Geavanceerde opties, Verschuiving basislijn. Dan selecteer je de letter die omhoog of omlaag moet.

Log In of Registreer om te reageren.