Problemen met 2e beeldscherm iMac uit februari 2014

December 2017 aangepast in Hardware problemen
Hallo ik heb een iMac waarop MacOs 10.9.5 draait met een 2.9 Ghz Intel Core i5 processor, 8GB 1600 Mhz DDR3 werkgeheugen. Het tweede scherm wordt niet herkent. Dit probleem deed zich eerder al eens voor, het tweede scherm is een AOC LCD display dat het normaal gesproken prima doet, maar af en toe niet herkent werd tijdens het opstarten. Het beeldscherm aansluiten op het andere minidisplaypoortje en een herstart bood dan vaak soelaas maar dat heb ik nu al 5 keer gedaan en nog steeds ziet de Mac het tweede beeldscherm niet. Het scherm functioneert en geeft tijdens de opstart aan op het scherm dat het "no signal" heeft. Vorige week donderdag 15 december werkte alles nog naar behoren maar nu dinsdag 19 december niet meer is er een software-update geweest in de tussentijd? hebben meer gebruikers dezelfde problemen?

Maar wat ik eigenlijk wil horen, heeft iemand de oplossing voor dit probleem?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    December 2017 aangepast
    ...is er een software-update geweest in de tussentijd?
    De laatste software update voor OS X 10.9 Mavericks is van 18 juli 2016. Dat was de Security Update 2016-004 Mavericks. Dat zal dan wel niet de reden van jouw probleem zijn.

    Voer met het aangesloten scherm eens een hardware test uit:

    https://www.appletips.nl/apple-hardware-test/
  • Bedankt voor je tip, dat van die hardwaretest wist ik überhaupt niet maar lijkt me zeker zinvol om eens te proberen. Het probleem is op de oude manier toch weer "opgelost" ik weet niet of het morgen weer lukt maar ga nu niet herstarten met de kans dat het beeldscherm weer niet wordt gezien. Eerst maar ff aan het echte werk met twee werkende schermen. Morgen zien we wel weer :)
Log In of Registreer om te reageren.