Volgorde foto’s iPhone na crash

Hallo,

Sinds 2009 maak ik foto’s met de diverse iPhones, die ik heb “versleten”. Deze worden keurig netjes opgeslagen in mijn Filmrol, “op volgorde van binnenkomst”. Onlangs was ik op vakantie, waar mijn huidige iPhone (6S Plus) een vastloper kreeg. Ik kon er niks meer mee, terwijl het Safari- icoontje “ingedrukt” bleef. Door tegelijkertijd de knop aan de rechterzijde + de homeknop in te drukken, kon ik m’n iPhone resetten, waarna alles weer normaal scheen te functioneren. Echter, zoals later bleek, waren alle foto’s in mijn Filmrol door elkaar gehusseld, zeer onoverzichtelijk en wat het zoeken naar de juiste foto zeer bemoeilijkt. Vanaf de herstart werden de daarna gemaakte foto’s wél weer keurig op chronologische volgorde opgeslagen.
Mijn vraag is nu dus, of jullie een manier kennen, om de foto’s in mijn Filmrol weer wél op chronologische volgorde te krijgen? (en dan bedoel ik niet de optie: “backup terugzetten”, want dan ben mijn meest recente foto’s en bestanden weer kwijt!)
Alvast bedankt!

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je iPhone aansluiten aan je mac, Alle foto's laten synchroniseren met Foto's. Vervolgens, backup nemen van je toestel in iTunes. En dan helaas, wat jij niet wilt, je toestel herstellen en alle data terug plaatsen.

    PS er zit een handige AI zoekfunctie in Foto's dus ze zijn zo gemakkelijk terug te vinden
  • Beste Thegie,

    Ik ervaar sinds vanavond exact hetzelfde probleem. Heeft het probleem zich inmiddels opgelost? Ik heb ruim 2500 foto’s die door elkaar staan en ik weet niet goed hoe ik dit probleem kan oplossen.

    Hoor graag van je!

  • Hallo Quinten, bedankt voor je reactie! Maar wat heeft het voor zin om een backup te maken en vervolgens diezelfde backup teru te zetten, zoals jij aanbeveelt?
    En wat is de “ Al zoekfunctie”??
  • Hallo “aggmene”,
    Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden/ gekregen voor dit ongemak en het heeft zichzelf zéker niet opgelost!
    Ik hou nog hoop....!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Een backup maken van je stoestel is altijd handig. Omdat je iPhone volledig van nul start met een verse backup. iTunes kan er dan nog fouten uit halen.

    Die AI zoekfunctie is vooral handig om heel snel iets terug te vinden. Zo herkent het wat er op de foto staat. Zie https://www.appletips.nl/ios-10-zoeken-fotos-beta/
Log In of Registreer om te reageren.