Externe schijf wordt niet herkend?

July 2016 aangepast in macOS 10.12 Sierra
Beste alle, ik ben het nieuwe besturingssysteem Sierra aan het uittesten ik kwam erachter dat mijn externe schijf niet wordt herkend.
Heeft iemand ook dezelfde problemen, is dit te verhelpen of moeten we wachten op een update van Apple ????.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geen enkel probleem hier met externe FW 800 (iMac Late 2009) en Thunderbolt (iMac Late 2015) RAID. Ook USB 2/USB 3 externe HDD/SSD worden zonder problemen herkend. Ik gebruik de macOS 10.12 Developer Beta 2 op beide computers.

  • Oke,ik heb zelf een macbook laat 2014 ik heb El Capitain terug gezet en geen probleem.
    Beide externe schijven van verschillende merken worden herkend.
    Sierra er weer opgezet en geen van beide wordt herkend wel in het schijfhulpprogramma.
    Maar geen icoontje op mijn bureaublad....Ik gebruik Sierra 10.12 bèta (16A238m)..
    Hetzelfde als wat jij gebruikt misschien iMac is iets anders dan een macbook ???
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2016 aangepast
    Ik gebruik macOS 10.12 Sierra Build 16A239. Ook op een MacBook Pro Mid 2012 werken USB 2/USB 3 en FW 800 externe HDD/SSD zonder problemen.

    Dien een bug report in.
  • Ik heb op de site gekeken op my passport, er zijn geen drivers nog dus wordt het toch el captain.....
    Er zijn teveel problemen waar ik tegen aanloop dus even wachten wanneer Sierra volledig werkt...
  • timoshatimosha    Moderator
    July 2016 aangepast
    Die WD My Passport is een ander verhaal. Die dingen schijnen ook niet altijd onder El Capitan en Yosemite te werken:

    https://genius.appletips.nl/discussion/1503/externe-hd-wd-my-passport-for-mac-wordt-niet-herkend-door-macbook-pro#latest

    Voor een normale externe USB, FW 400/800 of Thunderbolt HD zijn geen speciale drivers nodig. De benodigde kext zijn ingebakken in OS X of macOS.
  • Na installatie van Sierra op mijn Macbook wordt mijn externe harde schijf van Seagate niet meer gezien. Wel in schijfhulpprogramma's, en ook op een windows pc (dus er is niks mis met de harde schijf). Weet iemand hoe dit is op te lossen (behalve El Capitan terugzetten)?
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2016 aangepast
    @Anke67

    In welk formaat is die externe HDD geformatteerd? Aangezien de HDD door een Windows PC herkend wordt zal dat dan FAT16, FAT32, exFAT of NTFS zijn. Wat geeft het Schijfhulpprogramma aan voor die HDD?

    Is in de instellingen van de Finder Sidebar "external disks" aangevinkt? (zie bijlage).
  • Heb hier hetzelfde probleem als Anke67, iemand een oplossing?
  • Ik had hetzelfde probleem met mijn Seagate externe HD's en Sierra. Ik heb de oude Paragon driver gedeïnstalleerd en een nieuwe geïnstalleerd. Toen waren de externe HD's weer zichtbaar. De nieuwe Paragon driver kun je vinden op http://www.seagate.com/in/en/support/software/paragon/
  • Ook ik heb hetzelfde probleem. Mijn besturingssysteem is 10.13.1 (Mac Os High Sierra). Volgens mij is dat de laatste update van High Sierra en het probleem met de WD externe harde schijf is nog steeds niet verholpen.
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Ik heb een WD My Passport en een WD Elements, beide werken probleemloos met mijn MacBook en High Sierra. Omdat ik geen contact heb met windows zijn ze wel HFS geformateerd. In welk formaat is die WD drive geformatteerd? Kun je de drive zien in Disk Utility?

    Zie hier voor meer info:
    https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=14925&h=1&lang=en#macdas
  • De wD externe schijf heb ik wel opnieuw geformatteerd, maar ik zou niet weten in welk formaat dat is. Daarmee werd het probleem niet verholpen. Het controleren van fouten op de WD schijf lukt wel met de Snelle schijftest, maar niet met de complete schijftest. Inmiddels heb ik ook ontdekt dat op de een of andere manier Foto's app de oorzaak ervan is dat ik de WD schijf niet veilig kan verwijderen. De bibiliotheek van Foto's staat namelijk op de WD schijf. Als ik niets in Foto's gedaan heb lukt het veilig verwijderen wel. Brengt je dit op een idee? Overigens aan de link die je mij gestuurd hebt behandelt het probleem als de WD in Finder niet te zien is en dat is bij mij niet het geval.


  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Nu begrijp ik er niks meer van. Dit onderwerp gaat over "Externe schijf wordt niet herkend". Jij zei, ik heb dat probleem ook, vandaar mijn antwoord.

    Welk probleem bedoel je precies, dat nog steeds niet is verholpen?
  • Je hebt gelijk. Blijkbaar ben ik te vlug geweest en heb derhalve niet goed gelezen. Mijn probleem is dat als ik iets met de Foto's app doe ik de externe schijf niet veilig kan verwijderen. De MAc moet ik dat uitzetten om de schijf te kunnen verwijderen.
  • Het kan zijn dat het Foto's programma bezig is om de boel te indexeren als je de disk wil ejecten. Ik weet niet hoe lang die fotobibliotheek al op de USB-schijf staat?

    Er is een achtergrond proces genaamd Foto's-agent, misschien is het nog actief bij jou. Je kunt het sluiten door in Hulpprogramma's het programma Activiteitenweergave op te starten. Klik dan op het tabje CPU en kijk of je Foto's-agent ziet. Klik hierop en kies bij Weergave voor Stop Proces en probeer dan die Agent geforceerd te stoppen. Hopelijk lukt het nu om de disk te ejecten.


  • De fotobibliotheek heb ik ongeveer 1 jaar geleden op de WD schijf geplaatst. Dit om op mijn Macbook meer geheugen te hebben.

    In 1e instantie lukte het de externe schijf te verwijderen door Foto's agent in het Activiteitenweergave programma te stoppen. Daarna heb ik het nog eens geprobeerd en wat handelingen in Foto's gedaan. Een foto uit foto's heb ik geëxporteerd naar een map in Finder. Hier heb ik op die foto wat bewerkingen gedaan waarna ik de naam van de foto gewijzigd heb en vervolgens geïmporteerd in Foto's op mijn externe schijf. Vervolgens Foto's afgesloten en in het Activiteitenweergave programma Foto's agent via Weergave gestopt. Daarna geprobeerd de externe schijf veilig te verwijderen. Helaas dat lukte niet.

    Het programma waarin ik de foto in Finder bewerkt heb is Pixelmator. Dus heb ik ook Pixelmator via het Activieteitenweergave programma verwijderd. Ook dit heeft niet geleid tot het gewenste resultaat.

    Heb je nog een ander idee?
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    In de map Hulpprogramma's vind je ook de Terminal, met het volgende Terminal commando zou je kunnen zien welk programma welke bestanden lockt. Geef het volgende precies zo in:

    lsof | grep "/Volumes"

    De | is het pijpsymbool, geen L.

    Misschien is het Spotlight, maar wie weet.
  • Onderstaand voeg ik het resultaat van Terminal toe.

    Ik heb het terminal commando toegepast terwijl de Foto's app niet geactiveerd en de WD schijf niet veilig te verwijderen is.

    Last login: Sun Nov 19 21:25:34 on ttys000
    MacBook-pro:~ Textra$ lsof | grep "/Volumes"
    photoanal 652 Textra txt REG 1,10 32768 538857 /Volumes/My Passport Ultra/Foto's-bibliotheek 2.photoslibrary/private/com.apple.mediaanalysisd/MediaAnalysis/mediaanalysis.db-shm
    photoanal 652 Textra 37u REG 1,10 839680 538856 /Volumes/My Passport Ultra/Foto's-bibliotheek 2.photoslibrary/private/com.apple.mediaanalysisd/MediaAnalysis/mediaanalysis.db
    photoanal 652 Textra 38u REG 1,10 8272 538858 /Volumes/My Passport Ultra/Foto's-bibliotheek 2.photoslibrary/private/com.apple.mediaanalysisd/MediaAnalysis/mediaanalysis.db-wal
    photoanal 652 Textra 39u REG 1,10 32768 538857 /Volumes/My Passport Ultra/Foto's-bibliotheek 2.photoslibrary/private/com.apple.mediaanalysisd/MediaAnalysis/mediaanalysis.db-shm
    MacBook-pro:~ Textra$

  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Het proces (photoanal ) dat de foto's analyseert is nog actief.

    Met Google vond ik dit:

    https://apple.stackexchange.com/questions/302416/photos-media-library-on-external-hard-drive

    Is dus een High Sierra probleem zo te zien. Je zou kunnen wachten tot het klaar is, geen idee hoelang dat gaat duren. Of je kunt met het volgende commando in Terminal stoppen:

    kill 652

    652 in het bovenstaand geval, 652 is het process identificatie nummer en het is iedere keer anders.
  • Het wachten totdat High Sierra klaar is, kan wel heel erg lang duren en heeft tot nu nog geen resultaat opgeleverd. Het toepassen van xxx kill in de Terminal heeft niet mijn voorkeur, dus er blijft niets anders over dan te wachten totdat er weer een nieuwe update van Os High Sierra komt en in de tussentijd de WD schijf te verwijderen nadat de Mac is afgesloten.

    Bedankt voor het meedenken en je adviezen.
  • Ik heb ook een vraag over het Niet herkennen van een nieuwe HD in macOS High Sierra.
    Net uitgepakt mijn WD Elements 3Tb schijf. (voor de tweede keer omdat ik de eerste voor hetzelfde al terug heb gestuurd).

    Als ik dan het Schijfhulpprogramma open zie ik al mijn schijven staan. Ook de nieuwe maar die is iets lichter van kleur in het scherm. (Zal een foto toevoegen).

    Wat kan ik doen?
    Iemand een idee?
    "Wis" doet het niet, "Schijf-EHBO" niet, etc...


  • Dit zie ik trouwens als ik "wis" heb ingedrukt en hem vervolgens wil formatteren.

  • @MightyMKL ik heb exact hetzelfde probleem met een 1TB versie.. Iemand een idee?
  • Ik heb nu de HD aan de praat gekregen... Maar dat was alleen omdat ik nog een oude iMac had met een oude OS.

    Ik denk dat het met het nieuwe MacOS te maken heeft...
  • Heb de oplossing gevonden in een ander forum.
    Je moet in het schijfhulpprogramma de weergave (knop linksboven) instellen op «Toon alle apparaten ».
    Dan krijg je de root-naam van de schijf te zien en als je deze wist loopt alles gesmeerd.
    Succes!
  • Inmiddels ben ik teruggegaan naar de leverancier en heb mijn WD harde schijf mogen omruilen. Nu is voor mij het probleem opgelost.
Log In of Registreer om te reageren.