Lokaal foto's opslaan op iPhone

Mijn vrouw heeft een iPhone 6 64GB gekregen van Sinterklaas. Ze wil de opslag gebruiken om foto's en video's lokaal op te slaan. Dus niet via iCloud. Kan dit en zo ja, wat voor apps zijn hiervoor geschikt?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Dat kan allemaal met de standaard Camera en Foto's apps.
  • Ok, maar hoe doe ik dit? Via de share sheet?
  • QuintenQuinten    Moderator
    iCloud dient enkel voor de synchronisatie tussen verschillende toestellen en als online back-up systeem. Stel dat je iPhone is gestolen, staat je foto ook online. Als je met je iPhone en foto hebt genomen staat dit uiteraard op je toestel. Open je de foto op een ander toestel in je Foto's app dan word deze ook gedownload naar je toestel, en staat de foto ook lokaal.

    Als je de iCloud foto-bliotheek wilt verwijderen van je toestel, word eerst gevraagd om de foto's die op je iPhone en in de iCloud bibliotheek staan. Mogen worden verwijderd worden op je iPhone, hier heb je dus de mogelijkheid om dit te negeren.

    Je hoeft dus geen schrik te hebben dat je de foto niet kunt openen/bereiken als je geen internet hebt. Zolang je de foto in de foto app hebt staan en al eens hebt bekeken, hoef je geen zorgen te maken.

    Kleine tip: Indien je echt zeker wilt zijn, kies je voor volgende optie. Maar ik raad toch aan om het omgekeerde te doen. Instellingen ▸ Foto's ▸ Download en bewaar originelen
  • timoshatimosha    Moderator
    @fex
    Ok, maar hoe doe ik dit? Via de share sheet?
    Foto maken met de standaard Camera app. Foto wordt lokaal opgeslagen in de filmrol van de standaard Foto's app.
  • Duidelijk. Dank voorjullie reacties.
Log In of Registreer om te reageren.