USB poorten op MacBook Pro?

December 2017 aangepast in Hardware problemen
Op mijn nieuwe MacBook Pro heb ik een Satechi USB-C Pro Hub geplaatst . Deze heeft 2 usb-ingangen.
Op de Hub zit via een USB een harde schijf voor Time machine, die ik alleen daarvoor wil gebruiken.
Ik heb nog zeer veel USB-sticks met bestanden over.
Die wil ik ook kunnen gebruiken en kunnen uitwisselen.
Ook heb ik een externe harde schijf voor beeld- en muziekbestanden.
Ik hoopte in het 2e usb-slot er een extra hub te kunnen prikken, waar ik dan de 2e externe hd kan inprikken en mijn sticks.
Dit wordt niet herkend!
Ik heb diverse hubs geprobeerd. Die zijn niet kapot want op de iMac werken ze wel.
Het lijkt erop dat zowel op de iMac als het MacBook maar 1 usb-ingang gebruikt kan worden voor "inlezen".
Kan dit anders?

Reacties

  • Probeer eens een andere kabel. Op de site van Apple staat dat "niet alle kabels met een USB-C-connector dezelfde prestaties of dezelfde hoeveelheid stroom leveren. Zorg ervoor dat u een kabel kiest die voldoet aan de vereisten voor de externe apparaten".

    https://support.apple.com/nl-nl/HT207256
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Kwemp Net als een sterkerdoos, kan je niet blijven uitbreiden. Er moet dus extra kracht komen van buiten af. Er bestaan hiervoor USB-hubs die een eigen stroom toevoer hebben. want je nieuwe macbook kan misschien wel genoeg watage aan (61W of 87W). De traditionele USB-3 kan een maximaal 7.5W aan). Dat is voldoend voor externe HD draaiende te houden, maar wat dus onvoldoende is om dit ook opnieuw door te geven aan een volgende hub/onderverdeling en daar een externe HD aan te koppelen. En daarom is een hub met eigen stroom-toevoer handig.
  • Moet ik zo'n hub met eigen stroomtoevoer dan in die Satechi USB-C Pro Hub prikken?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Jap
Log In of Registreer om te reageren.