Trage reactie iMac.

Sinds een tijd heb ik wat problemen met m'n Imac.
Deze reageert heeel langzaam (meer dan een minuut) wanneer ik een toets aanraak om hen op te starten.
Ook bij de e-mail is het soms uiterst vervelend wanneer je van het ene nar het andere bericht wilt gaan.
dit doet en deed zich voor en na de laatste update naar High Sierra 10,3,1.
Het is een laat 2013 model met en i5 processor 2,9 uitvoering met 8gb 1600 ddr3 geheugen.
Ik heb al verschillende opgezocht op internet maar alles wat ik tot nu toe gedaan heb geeft geen positief resultaat.
En af en toe blijft dat "strandballetje" wel erg lang draaien....

Dit probleem gebeurt alleen als de Mac langere tijd (meerdere uren) niet gebruikt is.

Reacties

  • Klopt heb ik ook last van vaak het gekleurde bolletje.
    soms in mail 3 keer op de inkomende mail drukken voor dat die opent.
    komt slecht uit slaapstand.
    zie ook https://genius.appletips.nl/discussion/4779/imac-komt-langzaam-uit-slaapstand#latest
    Ook op de Imac laat 2013 HO 10.13.1
  • Ik dacht dat ik de enigste was , bij mijn was ook alles traag , op internet zie ik alleen maar positieve filmpjes dat 10.13.1 alleen maar sneller zou zijn voor je computer ook voor cpu enz.
    Ik heb nog een iMac 2,5Ghz Core i5 uit 2011 en een 500Gb ssd , Maar toch het opstarten super langzaam deed mijn weer denken toen ik nog een HD had. Heb nu alles terug op el Capitan man man alles is weer super snel op starten scheelt enorm, alles werkt direct heb de klick van de muis nog maar net los en photoschop cc 2017 is al klaar met laden .
    Waar het aan ligt weet ik niet ik blijf op zeker op 10.11.6 ( minder bug trouwens ook ).
  • Jullie reacties helpen mij want mijn IMac is ook traag en mails komen vertraagd binnen.
    Dacht dat het aan mijn IMac lag, blijkbaar niet. Het terugzetten naar El Capitan is wellicht ook de oplossing voor mij, maar kun je mij vertellen Piet hoe ik dat kan doen. Dank voor je reactie
  • November 2017 aangepast
    Alles opnieuw geïnstalleerd via onderstaande link.
    En moet zeggen dat alles beter werkt.
    Zie geen balletje meer draaien en hij is een stuk sneller.


    https://support.apple.com/nl-nl/HT201314 groetjes en succes Frank
  • Hallo Henk
    Sorry voor late reactie, ga er vanuit dat je al terug ben op elCapitan.
    Ik zelf heb een usb stick 32 gb uit action met Mountain lion er op hier start ik mee op omdat het een snel systeem is op een stick, en zo heb je zelf 100% controle over je iMac en je SSD drive of HD en kon je makkelijk die APFS weer formatteren met Schijfhulpprogramma's, helaas natuurlijk kan je niet downgraden maar moet je gewoon weer een nieuwe install maken. Ik maak zelf altijd een kloon van m'n systeem met Schijfhulpprogramma en heb zo verschillende systemen op oude HD's staan had ooit zo HD dock gekocht wat best handig is voor dit soort dingen om een backup te maken niet met time machine omdat ik zo nooit gedwongen wordt om te updaten naar of in een systeem die ik juist niet wil ik doe het dus nooit op de apple way, maar: i did it my way :smile:
Log In of Registreer om te reageren.