MacBook Air en HDMI HD waargave h264 mov file

December 2013 aangepast in Hardware problemen
Maak regelmatig fotoreeksjes die ik met FCPX omzet naar een h264mov file 1920-1080 formaat 60/sec
Bij weergave op macair 13 inch laatste model 2013 gaat alles zoals het moet ( is wel lagere resolutie)
Sluit ik dan dezelfde macair aan op een hd-tv of full-hd beamer dan krijg ik echter een weergave die schokkerig overkomt.
Bij herbekijken zelfde filmpje treden de schokjes op op andere ogenblikken.
Is vooral lastig bij panorama, beeld bvb van li naar rechts
Is zelfde op mijn Macairscherm ( als aangesloten is dus en weergave1080)
Geluid is ok

Heb zelfde filmpje al eens aangemaakt in proress422 en gaat duidelijk beter maar +++Gb grote file

Probleem
1. Codec, compressie te zwaar voor processor, andere kiezen ?
2. Kabel, alhoewel ook zichtbaar op scherm macair
3. Macair kan dat niet aan een full HD-weergave ?
4. Software, met quicktime is het probleem erger dan met VLC, maar blijft storend
5 iets anders ?

Alvast bedankt voor alle hulp, meer dan welkom

Reacties

  • Alles op de mac gaat vloeiend > hoezo is daar de resolutie dan "lager"?

    Het bestand blijft het bestand.

    Lijkt mij dan ligt het dus niet aan je mac maar de overdrachtkabels.
  • Edwarddebruyn schreef op 17 december:
    "Maak regelmatig fotoreeksjes die ik met FCPX omzet naar een h264mov file 1920-1080 formaat 60/sec"

    Heb je ook al eens geprobeerd om met een andere (lagere) framerate te exporteren? (50, 30, 25 of 24 fps)

    Kun je op je TV nog iets instellen mbt Motion Compensation? (Als je "PC-mode" voor de betreffende HDMI ingang op je TV hebt ingesteld voert je TV geen bewegingscompensatieberekeningen uit. )

    Met "pannende" (van links naar rechts bewegende) shots moet je sowieso altijd voorzichtig zijn, dwz rustig aan doen.
  • Heb oplossing ,deels, gevonden door synchroonweergave af te vinken en filmpje naar tweede scherm te slepen, Tv in dit geval.
    Weergave vloeiend en geen schokjes meer....
    Komt natuurlijk tweede vraag, hoe dan ervoor zorgen dat filmpje altijd in tweede scherm wordt weergegeven en dan nog liefst beeldvullend ?
  • Aha, je had mirroring aan staan! :-)

    Het beeld op je tweede scherm kun je meestal (VLC, QuickTime) beeldvullend krijgen door erin te klikken.
  • Dank voor alle respons. Ja krijg beeldvullende weergave maar zou graag hebben dat een filmpje "automatisch" beeldvullend wordt weergegeven op het tweede scherm.
    Vooral handig als je "een paar" filmpjes moet weergeven op een bijeenkomst, kan dat ?
    >> Zodat ik niet steeds naar tweede scherm moet slepen en beeldvullende aanvragen...

    Nog vraagje over Mirroring: hebben de "MacBook Pro" dezelfde problemen of komt het daar niet voor ( door hogere resolutie en/of betere processor) ??
  • En dit nog: ook "pannende" delen van filmpje werden nu ook vlot weergegeven.
  • Iemand die nog kan helpen ?

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.