El Capitan download niet meer verkrijgbaar in App Store?

November 2017 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een imac 7,1 met versie 10.6.8 en wil graag een upgrade doen. Via de apple site wordt aanbevolen el capitan te downloaden en dan word ik direct doorverwezen naar de 10.11.6 update. Na deze te willen downloaden strand ik in de apple store met de melding dat mijn appleID is vergrendeld (vreemd, deze werkt wel als ik mij op mijn telefoon aanmeld). Dus uiteindelijk via windows laptop gedownload en op de imac gezet maar nu krijg ik op de mac de melding dat ik eerst 10.11 moet installeren. Alleen... deze versie is niet meer beschikbaar in de apple store. Kan iemand mij helpen? Ik ben op dit moment radeloos hoe ik de mac kan upgraden.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Je hebt hoogstwaarschijnlijk een combi-update van El Capitan gedownload van de Apple download website. Die combi-update kan men inderdaad alleen maar installeren als El Capitan 10.11 al geïnstalleerd is.

    Je zal toch eerst het probleem met het App Store Apple ID moeten oplossen. Zelfs als je er in zou slagen om op een onorthodoxe manier een El Capitan full installer te bemachtigen heb je tijdens de installatie toch nog het App Store Apple ID nodig.
Log In of Registreer om te reageren.