Scherm problemen na installeren High Sierra 10.13.1

November 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
na het installeren van High Sierra 10.13.1 heb ik een probleem met mijn scherm. Het hele scherm zit vol aquakleurige vertikale streepjes. Als ik een prinsscreen maak zijn deze ook zichtbaar op een andere device.

Nu probeer ik terug te gaan naar Sierra maar dat lukt niet. Wie heeft tips?

Reacties

  • Wanneer heb je dit probleem? Bij mij komt het soms voor als ik de mac uit wil zetten. Zelf heb ik dit probleem ook sinds High Sierra
  • Ik heb dit probleem voortdurend, naast de verticale streepjes verschijnen er nu ook er en der zwarte streepjes en puntjes, hoogst irritant.
    Heb vandaag van alles geprobeerd, zelfs mijn schijf gewist en opnieuw geïnstalleerd. Helaas kan je dan niet kiezen voor Sierra maar wordt high sierra dan weer geïnstalleerd....

  • Wat voor Mac heb je, hoe oud? Het feit dat het na herinstallatie van High Sierra nog steeds optreed kan ook wijzen op hardware problemen.
  • Een MacBook pro retina van 2015
    Als ik aan het deïnstalleren ben is het probleem er niet
    (Het Apple logo is dan maagdelijk wit...)
  • Ik vind inderdaad een aantal berichten met problemen met de grafische kaart als ik zoek in Google. Misschien kun je testen of het helpt als het overschakelen voorlopig uitzet. Zie hier:
    https://www.appletips.nl/wisselen-videokaarten-uitschakelen/
Log In of Registreer om te reageren.