Na reparatie bij Microfix enkele dingen in het Engels

November 2017 aangepast in Algemeen
Hallo,
Opeens deed mijn Imac eind 2011 het niet meer na een software update, wilde niet meer opstarten.
Deze weg gebracht ter reparatie, je krijg je product zonder dat hij wordt aan gesloten mee.
Bij thuis komst zag ik dat er een heleboel niet meer klopte, maar dat kon ik herstellen met de Time Machine.
Enkele dingen zijn nu half Nederlands /Engels. Contact gezocht met Apple heb heel lang aan de telefoon met ze gezeten totdat mijn Dect telefoon leeg was. Toen met mijn 2e gebeld ,ook deze raakte leeg en werd toen door hun terug gebeld. Maar er is niets gewijzigd
Zie bijlagen weet iemand een oplossing.

Reacties

  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Het probleem is dat we hier niet weten wat Applecare allemaal geprobeerd heeft om het te herstellen.

    Bijv. hebben ze gekeken of de settings bij Taal en Regio goed staan?


    Er is ook nog een Terminal commando dat je kunt gebruiken:
    sudo languagesetup -langspec 9

    Maar gezien de tijd die je met de hulpdesk heb doorgebracht is het waarschijnlijk geen makkelijk probleem en dus moeilijk om op afstand op te lossen. Waarom ben je niet teruggegaan naar Microfix?
  • Ik was in het verleden ook al daar met mijn Windows pc geweest ( slechte ervaring) Maar omdat zij een off. Apple reparateur zijn ben ik daar naar gegaan.
    En heb nu geen vertrouwen meer in ze.
    Wat ook het niet meer doet is mijn TomTom Mydrive voor de G01005. Met TomTom ook heel lang in gesprek geweest.
    Het taal en regio natuurlijk met de de jongens van Apple gedaan. Plus natuurlijk de standaard dingen zoals alt/ cmd R en P etc. Geen stroom erop en alle kabels eraf. Veilige modus etc.
    Aan mij werd overgelaten om een schone Imac te starten en met de time machine weer een datum te prikken.

    Wat doet " sudo languagesetup -langspec 9"

  • Bedankt voor de tip,hij is weer Nederlands bij het afsluiten.
  • hoe sluit ik deze vraag

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.