Pages - alias in High Sierra

November 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Dag, vóór high sierra was ik gewend dat van alle pages bestanden die ik verschillende mappen aanmaakte en bewerkte, er automatisch een alias in de pages-map gemaakt werd. Daarmee kon ik snel met het bestand verder gaan op de iPad en zo.
Nu worden die aliassen niet meer automatisch aangemaakt. Bovendien: als ik pages open op mijn macbook, dan start hij standaard op in de pages-map, die leeg is. (zie schermafdruk) Mijn vragen zijn:
- kan ik de oude situatie weer terug krijgen? Dus automatisch een alias/link in de pages-map naar diverse bestanden in diverse mappen
- zo niet: kan ik pages standaard ' recent' laten zien?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    De laatste locatie dat je geopend hebt en bewaard hebt, het programma ook correct hebt afgesloten word gebruikt voor de volgende keer dat je een document terug opent of opslaat.

    Aliassen zal je zelf moeten bewaren in iCloud, (ik begrijp dat pages automatisch een alias bewaart in iCloud als jij het opslaat in een andere map op je computer).
    Je kan dus wel en Alias plaatsen in iCloud, deze word dan correct geupload en is op een ander bruikbaar.

    Je kan recente bestanden zien in ieder open-venster (dat vind je onderaan in de dropdown - recente locaties - terug dat zich in het midden van je taakbalk bevind)

    Maak je gebruik van bureaublad en Documenten synchronisatie in iCloud Drive?
  • Dank voor je reactie. De laatste locatie werd niet geopend, maar de lege Pages-directory. Toevallig is er vanmorgen een update voor Pages gekomen, die er voor zorgt dat wel de laatst gebruikte map geopend wordt.
    Inderdaad werd automatisch een alias aangemaakt, maar nu dus niet meer.
    Ik maak geen gebruik van bureaublad en Documenten synchronisatie in iCloud Drive, want ik werk alleen maar in de cloud, dus dat is (als ik het goed overzie) voor mij niet nodig.
Log In of Registreer om te reageren.