Overzetten foto's naar USB stick, gaat niet zoals ik wil

November 2017 aangepast in Algemeen
Geen discussie maar een vraag.
De methode die aangegeven voor het exporteren heb ik uitgevoerd. Dat lukt op zich wel, maar......... Nu zie ik opeens geen albums meer terug met de naam die ik eraan gegeven heb, de foto's worden ineens gerangschikt op data. Ook ontbreken de onderschriften bij de foto's, of staat er -wat overbodig is- opeens ook nog het nummer van de foto erbij. Dus iets doe ik niet goed bij het invullen van het "schermpje": daar kun je titel, naam enzovoorts invullen. Wat doe ik fout?
Voordat ik uploadde naar Sierra lukte het me wel. Ik ben er al zo veel tijd mee kwijt, erg frustrerend dus.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je het programma nog aangeven. Ik veronderstel dat je exporteert naar Finder.
  • Ik exporteer vanuit Archief naar USB.
  • Nog even alles op een rijtje:
    Ik selecteer eerst een album vanuit i-photo gebeurtenissen, dan kies ik via archief voor exporteren. Dan opent een venster, dan kan ik verschillende dingen aanklikken.
    Ik weet niet wat dan handig is: ik wil geen nummeringen.jpg te zien krijgen alleen mijn onderschriften als ze op mijn USB stick komen.
  • alleen wanneer je een foto een titel hebt gegeven, kan je bijj het exporteren van de fotot via menu Archief kiezen bij Naamgeving bestand: Bestandsnaam: Gebruik titel. Je krijgt dan de naam van de foto ipv het IMG123.jpg nummer te zien in Finder/USB
Log In of Registreer om te reageren.