Time Machine levert problemen op.

November 2017 aangepast in macOS 10.13 High Sierra
Sinds de laatste update va MacOS krijg ik steeds het volgende bericht.
Reservekopie mislukt.Time Machine kan het maken van de reservekopie op 'Time machine Backup' niet voltooien.Er kunnen geen bestanden naar de reservekopieschijf worden gekopieerd omdat deze alleen-lezen is. Mogelijk moet je de schijf herstellen of wissen met Schijfhulpprogramma. Selecteer een andere schijf voor reservekopieën als de schijf niet kan worden hersteld.
had altijd de blauwe logo nu ook een gele logo.
wie kan deze leek helpen.
Zie schermafbeelding.

Reacties

  • Wellicht stomme vraag: Heb je de stekker al eens uit de externe HD getrokken en de Mac opnieuw opgestart?
  • November 2017 aangepast
    pc opnieuw opgestart met en zonder externe schijf. stekker uit de mac gehaald stekker uit de externe disk gehaald. stekker uit de usb poort gehaald.
    Maar stomme vragen bestaan niet hoor Jap74 bedankt voor het mee denken.
    maar alles nog niet opgelost.
  • Ik heb het in het verleden ook eens gehad op mijn Time Capsule. Ik heb hem toen geformatteerd en ben opnieuw begonnen. Het ergste wat er dan gebeurd is dat je je backups kwijt bent. Nu weet ik niet hoe vaak je in de backups kijkt, maar in mijn geval was dit niet erg. Ik gebruik mijn Time Machine backups alleen voor 'noodgevallen'. Als je Mac in de huidige staat god is om mee verder te gaan, kun je dit als nieuwe 'nulpunt' voor je backups gaan gebruiken.
  • November 2017 aangepast
    Ha Ha imac is 1 1/2 dag uit geweest en ja hoor alles werkt weer.
    Jap 74 bedankt voor alle hulp.
    groetjes frank onderwerp kan op slot.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.