Bestanden app opruimen

October 2017 aangepast in iOS 11
Hallo,
Op mijn iPad gebruik ik nu graag de bestanden app. Als ik een bestand download vanuit de cloud (iCloud, onedrive) dan staat deze lokaal op mijn iPad. Maar als dit bestand niet meer nodig heb, hoe verwijder ik deze lokaal van mijn iPad maar dat deze wel nog blijft staan in mijn cloud providers?

Reacties

  • icon ingedrukt houden tot dat alles wiebelt; kruisje kiezen om te verwijderen.
    in de opslag van bestanden verandert er niets; als je daar de bestanden weg wil hebben, moet je ze daar verwijderen.
  • Bij mij werkt dit niet, als ik de bestanden app bijvoorbeeld onedrive of iCloud kies en daar dan blijk drukken op een bestand krijg ik een menu balk. Geen wiebelend kruisje. Klik ik in de menubank op verwijder, dan zal dit bestand ook worden verwijderd in mijn cloud service en niet enkel lokaal.
  • Ik had je verkeerd begrepen ...
    Wanneer je een bestand (of een complete map) niet meer nodig hebt op je iPad, dan moet je die
    of deleten (dan is ie ook echt weg op je iPad EN op de local machine)
    of anders op de local machine het bestand of de map verplaatsen buiten de One Drive map of buiten de iCloud map. Dus slepen naar bijv. een aangemaakte map ... /Gebruikers/jouwnaam/Mijn Document alleen op iMac/
    Zo blijf je beschikking houden over de documenten op je local machine zonder dat deze ruimte innemen op je iPad.
    OK?
  • Nee dit is niet de oplossing.
    Ik gebruik iCloud, sugarsync, onedrive voor al mijn bestanden. Er staat niets lokaal op mijn Macbook en wil ik ook niet.
    Stel document A op iCloud en document B op sugarsync.
    In de file.app op mijn iPad kies ik deze 2 documenten en worden dan gedownload op de harde schijf van mijn iPad.
    Als ik deze 2 bestanden niet meer wil gebruiken op mijn iPad om geheugen op de HDD van iPad vrij te maken, dan wil ik die enkel van mijn iPad verwijderen maar ze moeten wel op mijn cloud diensten blijven. Dus enkel het geheugen van mijn ipad vrijmaken. De bestanden mogen NIET vanuit de cloud. Later als ik ze nog eens nodig heb zal ik ze wel opnieuw downloaden.
  • November 2017 aangepast
    Zie de icloud (en ook de andere filesharing services) als een USB stick die gekoppeld is (via een account) met je iPad (en andere Apple apparaten) Aangezien het file-sharing is volgt de "usb stick" de handelingen die je op de iPad doet. Als je het bestand verwijdert, is het op de USB stick (iCloud) weg. Period. Als je dat niet wilt, moet je een andere oplossing kiezen en neem je bijv. Time Capsule of een ander opslagmedium dat via netwerk is te bereiken (WD My Cloud). Wil je in de "cloud" werken kies dan Transip -STACK 1 TB gratis.
    Wat ook nog kan is voordat je het document delete, je een kopie saved in Dropbox.
  • In de vorige IOS lukte me dit wel, in instellingen vinkte ik iCloud even uit en terug aan. Op mijn iPad waren dan bv mijn presentaties in Keynote (iCloud) niet meer lokaal op mijn iPad maar bleven ze wel op mijn iCloud.
    Het lokale geheugen van de iPad wissen voor bestanden.app . Ik snap het principe van cloud, sharing.
    Maar in IOS 10 kon ik dit , hoe doe ik dit nu in IOS11 ?
  • ...niet meer lokaal op mijn iPad maar bleven ze wel op mijn iCloud. en hoe weet je dat?
  • KorKor
    November 2017 aangepast
    Sorry, ik dacht dat ik iets had gevonden, maar dat bleek niet zo te zijn.

    In ieder geval weet ik dat je iPad na verloop van tijd bestanden die een tijd niet meer gebruikt zijn automatisch verwijderd. Ik zie bij mijn iPad (iOS 11) diverse bestanden met een wolkje erbij.
  • @janvaane dit weet ik omdat ik dan opnieuw de bestanden moet downloaden. In IOS 10, meerdere keren gedaan om geheugen op iPad vrij te maken. Alles bleef in cloud staan, maar werd wel lokaal van iPad verwijderd... enkel nog via het "wolkje" beschikbaar.
  • ... je weet dat je bestanden er nog zijn omdat je ze moet downloaden, maar je weet niet waar ze staan. Om de werkelijke locatie van je bestanden te zien moet je inloggen met je apple-id bij icloud.com en daar icloud drive kiezen. Wanneer je de bestanden daar verwijdert, zijn ze echt weg.
Log In of Registreer om te reageren.