Scannen naar scan-map op iMac vanaf printer HP lukt niet meer


Het lijkt er op dat High Sierra te zwaar beveiligd is want ook het sturen van een scan vanaf de printer naar een scanmap op de iMac lukt niet meer (was onder Sierra wel mogelijk) er komt een melding op de printer dat de map niet de juiste rechten heeft (kan niet schrijven). Alle rechten zijn juist ingesteld op lezen en schrijven en toch werkt het niet. Contact gehad met Apple support (meer dan 1,5 uur) maar ook die weten (nog) geen oplossing en gaan intern op zoek naar het probleem en een oplossing. ook zij denken dat het een beveiligingsprobleem is, dat er een poort dicht staat na de update naar High Sierra. De map staat in de icloud maar een aanmaken op de computer zelf helpt ook niet. De scanner aansturen vanaf de computer gaat prima.

Reacties

  • Bij het installeren van de update "HP printer software V 5.1" via App Store kreeg ik een melding dat er een bestand beschadigd is. Helaas heb ik geen screenprint gemaakt van deze melding. De aangeraden oplossing was het bestand opnieuw te installeren. Uit de naam van het bestand kon ik niet opmaken of het een OSX bestand of een HP bestand betrof. Na op OK gedrukt te hebben ging de installatie gewoon verder. Ik zit nu met 2 vragen: 1 is het bestand nu wel of niet hersteld? 2 hoe kan ik binnen programmabestanden controleren of er beschadigde onderdelen bij zitten?
    Ik was hoopvol gestemd dat dit de oplossing voor bovengenoemd probleem kon zijn maar dat is niet het geval.
    Iemand een suggestie?
Log In of Registreer om te reageren.