Foto's downloaden en op externe schijf opslaan

October 2017 aangepast in iCloud
ik heb ruim 3000 foto's in iCloud staan en deze wil ik op mijn externe schijf zetten. Volgens mij kan ik ze alleen 1 voor1 downloaden, helaas. Maar ze worden dan ook 1 voor 1 geopend in voorvertoning waar ik ze dan apart moet exporteren. Een klus dat op deze manier uren duurt!! Is er een andere manier? In het programma foto's op de mac staan niet alle foto's. Graag hulp! Bedankt, Suzanne

Reacties

  • Beste Suzanne, geen idee, ik wil het net andersom... Jaap
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2017 aangepast
    In je Systeemvoorkeuren zorg je dat onder iCloud de Foto bibliotheek is ingeschakeld, daarna ga je naar de Foto app. Daarin kan je alle foto’s terug vinden, maar ik geloof dat je in de Fotostream map kijkt, daarin staan enkel de laatste 1000 foto’s van de afgelopen 30 dagen. Zoek alle foto’s dat je wilt, plaats deze in een album en dat album kan je 1 in keer bewaren door ze allemaal te selecteren. (Wijzig > selecteer alles). Kies vervolgens Achief > exporter > Exporteer ... onderdelen. Kies de kwaliteit en dan ook natuurlijk waar je ze wilt exporteren.
  • Ik ga er naar kijken Quinten. Alvast bedankt.
  • Hi Quinten. Ik keek niet in fotostream. Ik heb de foto's in mijn fotobibliotheek op mijn mac geëxporteerd en verwijderd. Mijn iCloud zit helemaal vol.
    Maar de foto's staan nog steeds op mijn iPhone en in iCloud.

    dus again; help! En oh; dit krijg ik nu te zien in foto's op mac:
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2017 aangepast
    Mits de foto's die je ziet op je iPhone, zou willen plaatsen op je mac, kan je die importeren door de iPhone aan te sluiten op je mac en via het programma Foto's ze te importeren, anderszijds gaat dit ook via het standaard programma Fotolader.
    https://www.appletips.nl/fotolader-de-snelste-manier-om-fotos-te-importeren/

    Je kan ook de foto's in groep selecteren en via AirDrop naar je computer overbrengen.
    https://www.appletips.nl/airdrop-ios-mac/
  • Ik heb eerder geprobeerd om tel aan te sluiten op mac. Maar dan zijn niet alle foto's zichtbaar...?

    Ik probeer het nu via airdrop, maar mac en tel maken geen verbinding.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Staat op beide toestellen, dat AirDrop zoekbaar is voor iedereen en niet op contacten? Op beide moet WiFi en Bluetooth ingeschakeld zijn.
  • Waar kan ik dat instellen op mac?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Bluetooth en WiFi:
    Systeemvoorkeuren ▸ Netwerk ▸ Wifi ▸ inschakelen
    Systeemvoorkeuren ▸ Bluetooth ▸ Schakel bluetooth in.
    (verder hoef je niks te doen, niet speciaal met een netwerk of toestel verbinden).

    In Finder kan je aanduiden of je zichtbaar bent en of je moet zoeken naar oudere apple computers, die ook nog AirDrop ondersteunen.
    Meer info vind je hier in dit oudere artikel, maar staat genoeg informatie over:
    https://www.appletips.nl/bestanden-versturen-en-ontvangen-met-airdrop-yosemite-en-ios-8/
Log In of Registreer om te reageren.