Kopieren naar externe harde schijf

Ik gebruik mijn Mac om eigen gemaakte films te monteren. Ik probeer nu een film van 18 gb, omgezet naar iso, te kopiëren naar een externe harde schijf en heb gelezen dat je dan de cmd-knop moet gebruiken. Dat werkt bij mij niet. Ook kopiëren of slepen gaat niet
Ik krijg de foutmelding: Het onderdeel kan niet worden gekopieerd, omdat het te groot is voor de structuur van het volume. Eigenlijk betekent dat dus dat ik niets meer kan monteren want het daarna gemaakte iso-bestand moet op de Mac blijven. Feitelijk betekent dat dat mijn Mac over een tijdje onbruikbaar is vanwege de films die erop staan.
Wie kan mij helpen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Het onderdeel kan niet worden gekopieerd, omdat het te groot is voor de structuur van het volume.
    Dat zou alleen mogen gelden die in FAT32 geformatteerd zijn (max bestandsgrootte 4 GB). Met een externe HD geformatteerd in HFS+ of exFAT zou dat moeten lukken.
  • KorKor
    October 2017 aangepast
    Is dit met High Sierra? Daar zit een bug in Finder. Ik had ook problemen om een bestand van 3,3 GB naar een FAT32 SD-kaart te kopiëren, kreeg dezelfde foutmelding. Met een filemanager zoals Forklift of via de Terminal (CP commando) lukte me het wel om het bestand op het kaartje te krijgen. Is gemeld bij Apple dus hopelijk wordt het hersteld.

    Die ISO van jou is veel groter, maar misschien gaat alles boven de 2GB fout. Probeer het eens met een programma of Terminal te kopiëren. Voorwaarde is wel dat de externe harde schijf zulke grote bestanden ondersteund.
  • Wat is het grootste segment van de bestanden voordat je een ISO maakt?
Log In of Registreer om te reageren.