Dock balk in kleur?

In afbeeldingen van schermen zie ik steeds de Dock-balk in oranje zie afb. ; ik kan echter enkel kiezen uit wit of zwart.
Wie weet waar dat ingesteld kan worden?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2017 aangepast
    Het Dock neemt de kleur aan van de achtergrond. En bij jou is die achtergrond oranje.
  • Timosha bedankt voor je reactie; de screenshot was uit een apple reclame; ik wil ook een gekleurde dock achtergrond, maar heb alleen keus uit zwart of wit..
  • "maar heb alleen keus uit zwart of wit"
    Waar kiest je dat dan?
  • Mogelijks staat bij Accessibility - Display - "Increase contrast" aangevinkt.
    Indien dat zo is kan je inderdaad bij General met "Use dark menu bar and Dock" voor een lichte of donkere dock kiezen.
  • Ramon, in de systeemvoorkeuren bij "algemeen" kun je "gebruik donkere menubalk en donker Dock aanvinken [of uit] maar er staat helaas geen "groen" of "oranje" bij.
    Apple heeft er kennelijk voor gekozen alles zo grijs mogelijk te houden.
  • Zoals eerder gezegd: de Dock past zich aan aan de kleur van de achtergrond, tenzij je bij toegankelijkheid - scherm het vakje “verhoog contrast” aangevinkt hebt. Kijk dat toch maar even na.
  • Sorry, je hebt helemaal gelijk: mijn 'verhoog contrast' stond aangevinkt.. bedankt!!
Log In of Registreer om te reageren.